2011-03-29 ? 20:29:22

vilken jävla dag

Vilken dag!

Jag och Oliver har gått varandra på nerverna under precis hela dagen. Jag började nog inte med så glatt humör då vi fick reda på att vi är tvungna att riva ner uterummet som ör tillbyggt till denna lägenheten (av förra hyresgäster, vilket var mina föräldrar) då det inte längre är godkänt. Så jag har suttit i telefonen och bråkat med nuvarande hyresvärdar samtidigt som jag försökte ringa hyresgästföreningen. Jag var redan vansinnig då jag ringde hyresgästföreningen, sitter i kö i tio minuter för att rådfråga. Har förklarat halva historian (som var låång) när kvinnan på andra sidan avbryter mig: "är du medlem hos oss förresten".  - Nej, det är jag inte. "nehe, för det är en lyxtjänast att få ställa frågor till oss som medlem", -jaha, jag trodde vem som hels tkunde ringa och iaf rådfråga?, "nej så är det inte, men är frågan riktigt snabb så kan jag hjälpa dig": Nej den är lång, men tack så jä*la mycket för hjälpen *klick*. Behöver jag säga hur förbannad jag var i den sekunden?
En skit dag med andra ord, de verkar komma lika tätt som tågen nu!

Klockan 17 ikväll så hämtade iaf min mamma mig så vi kunde åka till Beckers för att välja ut tapeter och färg till nya lägenheten. Vi var klara ganska snabbt, vilket var bra eftersom jag behövde in en snabbis på Panduro för att köpa kuvert till Jamies inbjudningar. Så imorgon kan jag äntligen skicka ut dom, dock väldigt sent! Men men, så får det bli.

Nu har vi fixat Jamies presenter från oss också. Det blir det lektältet jag har visat förut



Sen har vi köpt de här tygtavlorna från "oskar och ellen"; de är mycket större än vad dom ser ut, de är 30*30cm.

Vi har även köpt ett par böcker och sen ett instrumentkit med maracas osv. Så det lär säkert bli populärt!
Han får instrumenten och böckerna på fredag, de andra får han inte förrän vi flyttat eftersom det känns lite onödigt att packa upp.

Jamies första kalas inträffar den 10 april och då blir det ett för alla hans kompisar, och mina mammakompisar :)
Släktkalaset hålls den 24 april, eftersom Olivers mamma kommer på besök den 19e april så ville vi gärna vänta tills hon var här eftersom hon träffar honom så sällan. Det ska nog gå bra :)

Nej nu ska jag ha en liten film/serie myskväll med mig själv eftersom Oliver har åkt iväg för att träffa en kompis. Kan nog vara bra för oss båda att vara för oss själva en kväll nu ;)

Hoppas ni haft en bra dag!

Kommentarer
Veronica, mamma till Nim.

Jättefin borg. En sådan fick Nim när han fyllde ett. Eller samma modell. VÄlDIGT poppis :))

Kramar

2011-03-30 @ 09:25:50
URL: http://attblifler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: