2011-06-23 ? 13:08:37

Dan för dan




Imorgon är det midsommar och jag går runt på jobb och plockar ihop lite av maten vi ska äta. Idag jobbar jag mellan 10-19 och sen ska jag hämta upp Jamie som spenderar dagen med sin mormor. Har redan lyft allt för mycket, det i kombination med min inflammation gör att jag har jäkligt ont i foten just nu. Så därför passade det extra bra med en rast just nu!

Det är så svårt att veta hur mycket mat man ska handla till fyra personer, det blir en del olika saker så man behöver kanske inte ha så mycket av varje? Det blir nypotatis, sill, köttbullar/prinskorvar, västerbottenostpaj, janssons lite lax och hovmästarsås, ägg, bröd och sen jordgubbar och grädde till efterrätt.  Vad har man mer?

Men det blir nog bra ändå skulle jag tro. Man behöver ju inte ha mat till ett helt kompani!
Nu ska jag återgå till min rast och bara göra ingenting.
Hoppas ni har en bra dag
Kommentarer
Mikaela

Men jag är ju här! Hallåå! :D



Såg att du svarat på min undring.. måste läsa ASAP! Just nu har jag dock inte tid :( Tänkte bara skriva det :) Haha. Ha en riktigt trevlig midsommar!

2011-06-23 @ 15:49:37
URL: http://pickadoll.org
Mamma Evelina

Ni får ha en fin midsommar :)

2011-06-24 @ 11:35:51
URL: http://loon.blogg.se/
Mikaela

Vi är bara hemma lilla familjen och kör på grillad kyckling i pitabröd med chilicurrydressing :D Och så snask och grejs till efterrätt ;) Är inget fan av sill och midsommarmat men gott ska man ju klart äta ändå :)

Jag skulle ta rätt mycket av varje så det blir över till matlådor :)



Ha det så fint och lycka till med matlagningen! :D

2011-06-24 @ 17:42:03
URL: http://pickadoll.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: