2011-04-11 ? 13:30:54

Jamies alldeles egna rum <3

Jamie och jag är friska igen, eller ja Jamie har fortfarande lite diarré och jag mår illa och har ont i kroppen, men annars är det bra. Däremot har nu Oliver åkt på maginfluensan, så detär roligt nästan jämt här hemma just nu ;)

Det enda rummet i lägenheten som i stort sätt är färdigt, det är Jamies rum. Så just därför tänkte jag bjuda på lite bilder av hans supersnygga rum!



Den här snygga mattan (plast) hittade jag på Rusta för 49:-(!!)



Väggen till höger här är inte färdig, där ska upp lite hyllor och tavlor. Jamies stora plastleksaker har jag gömt i tältet, bar när han inte leker med dem



Hans underbara myshörna med överkastet jag hitta på Blocket för 200:-, kudden slängde hon med gratis!



De fina tygtavlorna övanför byrån kommer ifrån Oscar och Ellen



En stökigare vy av när man kommer in i sovrummet, har inte hunnit hämta ut gardinerna som jag beställt tills hans rum än, men det kommer!



Jag är riktigt nöjd med hur hans rum blev och det är så otroligt skönt att han har sitt eget rum nu. Han älskar att sitta där inne och leka och vi myser gärna upp och läser en bok i myshörnan tillsammans.
Det tillkommer ett bord och två stolar i Kidz Concept serien Star som ska stå i mitten av rummet, men det får han på sitt födelsedagskalas av sin mormor och morfar.

Så, vad tycker ni?



Kommentarer
carro

Jätte fint :)

2011-04-11 @ 14:34:52
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
mormor

det blev jättefint ;)

2011-04-11 @ 17:55:13
Lina

skitfint! får komma upp och titta på resten snart! =)

2011-04-11 @ 22:44:49
URL: http://swiipii.soclog.se
J U L I E

Åh vad fint det blev :)

2011-04-11 @ 22:57:41
URL: http://juulieee.blogg.se/
Mikaela

Åh vad fint och ljust! Ni har hunnit göra mer med rummet än vad vi har med Alexis rum och vi har bott här över ett halvår :p Betongväggarnas fel..

Myshörna är viktigt! Sover han själv där? Blir det nåt spring eller sover han hela natten nu? :)

2011-04-12 @ 00:01:28
URL: http://mikaelae.blogspot.com
Tessie

Jättefint blev det! Den lilla myshörnan var ju supermysig! Vilken jättebra idé, tror att det uppskattas att sitta där och mysa med mamma eller pappa och en bok. :-)

2011-04-12 @ 20:20:12
Mikaela

Har ju inget emot blått, det är ju min favoritfärg ;) Men om det är babyblått och blått och bara blått kan det ju bli lite vääääl, som i många småpojkrum.



Mattan ser ut som "Pappelina", helt wack att det går att köpa en liknande för en så liten peng.



Låter underbart med sömnen! Även fast han vaknar tidigt så är det ju guld värt att han sover kontinuerligt under natten. Vilken tid lägger ni honom om han vaknar 5-6? Kanske har frågat det förut.



Alexis sömn funkar för det mesta fint. Var ju ett tag då det var oroligt på natten (säkert tillväxtfas osv) men nu vaknar hon oftast vid 9-10 och somnar mellan 21-22. När hon somnar beror helt på när hon vaknar och jag brukar ju självklart låta henne vakna när hon vill (om vi inte ska upp och göra något tidigt). Hon sover fortfarande i vårt sovrum och kommer nog göra det ett tag till, jag tänker att det är orättvist att hon ska sova själv i eget rum och vi får sova tillsammans haha. Men hon sover oftast i egen säng i alla fall ;p



Fy fan för maginfluensa :( Dom blir ju så slöa och ynkliga :/. A bara låg i två dagar. Enda fördelen med det var att det blev väldigt städat hemma. Och att jag fick det först när hon blev av med sin.



Nu väntar jag på fler bilder från inflyttad lgh!

2011-04-13 @ 11:56:21
URL: http://mikaelae.blogspot.com
Challe :)

Super fint :P

2011-04-13 @ 18:33:15
URL: http://pluppiluran.blogg.se/
Viktkamp

jättefint blev det =)

2011-04-14 @ 21:30:05
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Veronica, mamma till Nim.

JÄTTEFINT! Bra idé med myshörna. Jättemysigt ju :)

2011-04-15 @ 11:46:38
URL: http://attblifler.blogg.se/
Emma

Vilket fint rum han har, älskar stjärnor och stol som går i marin, vitt och rött :D så snyggt!! Tack för tipset om mattan, är ute efter nå liknande :) perfekt i plast dessutom!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: