2010-09-19 ? 21:25:40

simply the best



Jamie fick ju den här vinteroverallen i doppresent och vi älskar den. Den är i stl 80 och det är inte tillräckligt kallt för den än.


Däremot börjar det bli ganska kyligt och blåsigt nu, så jag har letat efter en tunnare overall fram tills det blir tillräckligt kallt för den tjocka. Igår var jag på Ica Maxi och handlade och såg en jättefin fleeceoverall, det bästa var priset, 129:-! Så den fick följa med oss hem. Man kan vika över för händer och fötter också vilket jag tycker är jättepraktiskt.






Jag måste också berätta hur otroligt stolt jag är över Jamie. Han är verkligen den gladaste lilla killen jag vet! Han blir ledsen när han är trött eller hungrig annars är han en solstråle. Varenda gång förundras jag över hur lugn, cool och överlycklig han är!

Vi har ju hela tiden sen han föddes sovit med honom i vår säng. Sen flyttade vi över honom till sin säng men med ena sidan borttagen så att den satt ihop med vår säng.
Men nu eftersom vi fick ny säng kunde han inte längre vara "ihopsatt" med oss, så nu åkte sidan på och han står i andra delen utav rummet. Jag var lite nervös över hur det skulle gå. Men jag hade absolut inget att oroa mig för!

Vi körde kvällsrutinen som vanligt och vi läste böcker i vår säng. Sen släckte jag lampan och gav honom flaskan. Därefter tog jag upp honom i famnen och la ner honom i sin säng, stoppade om honom och satte in nappen, sa godnatt och gick ut ur rummet. Han låg och lekte i 10 minuter och efter det gick jag in och satte in nappen igen, därefter somnade han på 2 minuter!
Jag blir så otroligt glad över att slippa gråt och tårar på kvällen, det kan inte bli bättre!
Nu får vi se om han sover bättre eftersom nya sängen inte knarrar så fort man rör på en fot.

Glömde berätta att han sov hela natten iförgår för första gången i sitt lilla liv :)
Han somnade vid 18.45 och vaknade kl 4, åt inte en enda gång under hela natten, så det var inte helt fel!
Nu kan han bara fortsätta så och dessutom sova lite längre så blir vi överlyckliga

Sovandes i sin stoooora säng med sidan på långt borta ifrån oss ;)
Kommentarer
Ann

Oh vilka fina overaller, jag tycker oxå det är jättebra när man fälla över händer och fötter sådär, det glider liksom inte av då...

Vilka fina sängkläder jamie har, vart har ni köpt dem? är ute efter lite fina sängkläder...

2010-09-19 @ 22:06:57
J U L I E

Åhh så fusk.. Vill också att Nellie ska sova så bra... hehe! Han är bra duktig Jamie lille :)

2010-09-19 @ 22:10:57
URL: http://juulieee.blogg.se/
Emma

En sån overall har Leon också.. (den första,fast i en mörkare färg) men han har ju vuxit ur den så Leija får väl ärva den.

Vad skönt att han sover så bra nu : )

2010-09-19 @ 22:26:14
URL: http://nutiopa.blogg.se/
Carro

Duktiga Jamie, jag önskar att Neo också somnade av sig själv. :)

2010-09-20 @ 08:20:16
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: