2010-09-21 ? 17:26:45

Om mitt barn


Vad heter ditt barn?
Jamie Killian Garrett
När var du beräknad att föda?
28 mars
Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej, 5 dagar senare. Den 1 april
Hur stor var barnet vid födseln?
4055gr, 51cm
Hur lång tid tog förlossningen?
Hade lång latensfas, från första milda värk 46h
från när vi kom in till förlossningen 8½h
Från vattenavgång (och det var bara härifrån det gjorde RIKTIGT ont) 2½h
Tog du någon smärtlindring?
Sterila kvaddlar, bad och lustgas
Tog ni reda på könet?
Nja, BM tyckte det såg ut som en pojke vid RUL, vilket bekräftades senare vid ett UL efter minskad forsterrörelse.
Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Nej inte överhuvudtaget
Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Ingen tvekan!
Har du fått några bristningar?
Jo det fick jag, men inte så mycket.
Var du nervös inför förlossningen?
Inte alls, jag var otroligt förväntansfull och längtade till förlossningen.
Hade du några cravings?
Vatten!
Hur reagerade du/ni när du plussade?
Kunde inte tro att det var sant
Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Det var nog inte förrän RUL i vecka 18 som jag verkligen förstod det.
Hur mycket gick du upp i vikt?
6kg
Hur länge ammade du?
4½ månad
Vem är barnet mest lik?
Mig! Utan att tveka!
Vad är det bästa med att ha barn?
Det obeskrivliga bandet som finns emellan oss från dag 1. Den enorma kärleken man känner
Vad är det sämsta med att ha barn?
Finns inget som är dåligt!
Är ditt barn döpt?
Ja, han döptes den 28e augusti
Hur gammal är barnet nu?
5½ månad



Kommentarer
Meya och Frank.

Haha, jag ska erkänna att jag faktiskt gav honom fingret genom rutan ;) jag blev så jävla arg men för paff för att säga något. Fingret åkte då väldigt lätt fram!

2010-09-21 @ 20:25:56
URL: http://andwenamedhimfrank.blogg.se/
J U L I E

Mysig lista.. kanske snor den senare om det är okej ;)

2010-09-21 @ 20:28:37
URL: http://juulieee.blogg.se/
janni - mamma till Emilia♥

vilken rolig lista!!! kramkram

2010-09-21 @ 20:40:26
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Veronica, mamma till Nim ♥

Åh vad kul att läsa :) tack för att du delade med dig

2010-09-21 @ 20:58:49
URL: http://attblifler.blogg.se/
Isabel

Han har verkligen ett jättefint namn. Jag har alltid varit lite svag för Jamie :) Ser att ni inte bor så långt ifrån mig heller, jag födde faktiskt i Helsingborg :) Ääälskar personalen på neonatalavdelningen där :)

2010-09-22 @ 02:55:09
URL: http://aizah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: