2010-09-06 ? 18:59:39

Nu är det egentid


Kvällen blev lite tidigare för Jamie än vanligt. Han var otroligt gnällig och trött. Det är nog en kombination av tänder på G och vaccineringen idag. Han somnade för 5 minuter sen efter en jättemysig nattning.

Han fick en halv portion gröt och en halv banan till kvällsmat. Sen mös vi i soffan i 20min tittandes på bolibompa och sjöng lite och efter det ett bad.
Men den mysigaste stunden är efter badet när vi går in i sovrummet och tänder den lilla lampan, då ger jag honom lite lätt babymassage medans jag nynnar nån av hans favorit låtar. Sen lägger vi oss i sängen och läser några böcker (hoppade vi över idag för att han var så trött). Sen lägger jag över honom i sin säng och ger honom sista flaskan där. Ikväll låg han och tog mig i ansiktet och tittade på mig hela tiden. När han var färdig låg han och skrattade och log. Så låg vi och mös i 5 min innan han blev pömsig och det var dags att sova. Så himla mysigt!

Men nu är kl 19 och jag har kvällen för mig själv eftersom Oliver blir sen idag. Så jag ska fylla en kycklingfilé med pesto och slänga in i ugnen, till det ska jag ha broccoli, sockerärter och sparris.

Imorgon blir det babysim på förmiddagen och sen gymmet på kvällen.

Så här hittade jag förresten Jamie innan när han låg och vilade. Hans säng är det vita lakanet och vår säng är det blåa. Han har dessutom börjat rulla runt till mage i sömnen, han verkar trivas bättre så. Så nu låter jag honom ligga så, men tittar till honom extra ofta!

Älskade barn
Kommentarer
terese

Mysig kvällsstund! Haha, nej, de var andreas bröst som skymtade fram ;)

2010-09-06 @ 19:28:09
URL: http://sthlmsmammanterese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: