2010-09-09 ? 21:21:45

En fullspäckad dag


Idag har det varit en fullspäckad dag.

Vaknade vid halv 9 och då gick jag upp med Jamie som var otroligt kinkig. Han är i en utvecklingsfas + tänder på G, så extra kinkig med andra ord. Jag är inte alls van eftersom Jamie vanligtvis är en superglad kille.
Han var bara uppe i 40min då och sen la jag honom igen, han sov 1½ timme och sen var han lite bättre.

Då skulle vi fixa till oss och promenera hem till min morfar där min kusin och mamma var. Efter det tog jag bussen till simhallen där vi skulle ha babysim. Jamie skrek högt av glädje som vanligt, förutom när jag råkade hålla hans mun under vatten lite för länge utan att märka det, då blev han arg på mig haha.

Fast efter dusch och påklädnad bröt ett helvete ut, han gallskrek och ville inte sluta, han var övertrött! Jag gav honom mat och hann gå i 2 minuter så däckade han. Efter att ha sett att bussen hem inte gick förräns om 20 minuter bestämde jag mig för att gå istället.

Jag la över J i sin säng när vi kom hem och han sov ytterliggare 1 timme vilket var bra för jag var utsvulten!

O kom hem strax efter 5 och jag cyklade då iväg till stepklassen. Idag hade jag bokat ett avancerat pass och det var stentufft, men riktigt roligt! Jag var helt slut när passet var över, och det är ju så det ska vara..

Jag har tänkt på en sak, jag brukar aldrig vara med på nedvarvningen i slutet av passet, eftersom jag ska gå upp för en rejääääl backe och sen cykla ½mil hem, det gör jag väll rätt i? Känns lite kontraproduktivt om jag varvar ner och sen sätter mig och cyklar satan :P

Nu är jag hemma och har fått i mig lite kvällsmat, är alltid lika hungrig efter jag tränat.

Fasar lite för imorgon då jag ska jobba 10-19, har aldrig varit utan Jamie så länge. Men han kommer inte bry sig, han och O kommer ha det jätteskoj här hemma. Det är mitt hjärta som brister ;)

Det blir en tidig kväll idag så att jag kan få vara något så när utvilad imorgon bitti (yeah right)

Jag lovar det kommer lite bilder i helgen, orkar inte nu! :D
Kommentarer
eriika

tack :) vi bor i umeå, "NORRLANDS HUVUDSTAD" haha :P

2010-09-09 @ 21:49:46
URL: http://headtrips.blogg.se/
Soppe - Nicole's morsa

Tack! :) Jadu, det hoppas jag med men det tror jag inte när jag inte fick så bra resultat för veckan, eller det kanske är bra. Det är bara jag aldrig är nöjd med mina presteringar

2010-09-09 @ 21:49:47
URL: http://sbergdahl.blogg.se/
J U L I E

du har ju tränat hela dagen du :p vilken energi du har tjejen!! :)

2010-09-09 @ 23:31:15
URL: http://juulieee.blogg.se/
Carro

Tack så mycket :) jo jag ska faktist göra det lite mörkare :)

2010-09-10 @ 07:02:02
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Carro

Jo jag älskar den där bilden :) tack.



Jag fick hem ett brev med ett "gåvobevis" :) Det kommer nog åt Jamie om nån vecka eller så :) Det är ju 6 månaders present.

2010-09-10 @ 07:06:45
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Mamma till Nim ♥

Hoppas det går bra att jobba. Vet själv hur det var att lämna Nim första gångerna. Har aldrig lämnat han nattetid, det klarar jag inte än. Men dagtid har gått bra :)



Ja han äter för fullt vår lilla kille!

Vet inte om tänderna är på g här, han dregglar floder men inget mer. Inte särskilt "tand-gnällig".. men det kommer kanske.

2010-09-10 @ 08:38:36
URL: http://attblifler.blogg.se/
Alexandra -mamma till Leia

det kommer gå bra att va utan honom :)



Ja du. varför det blev röntgen? Slumpen. Jag ville bli djursjukvårdare. Men det är svårt att komma in där + att det är i skara. Men så sa en tjej till mig som jobbar som rtg-syrra på Umas (malmö) att jag borde bli ssk istället och bad mig komma dit o titta en dag. Så det gjorde jag och blev såld. Det är så sannslöst HÄFTIGT! Alla undersökningar, alla aparater, all teknik. Så mycket man kan se (anatomin är SÅ cool. Jag älskar vår kropp! Fatta va häftig människokroppenär), så mycket man kan rädda :) Jag är lika lycklig varje gång jag ser att en patient har en fraktur (hahaha) Så jag sökte och kom in. Ju längre jag gått desto mer känns det rätt.

Det som är skönt med rtg-syrra är att vi inte har hand om patienterna hela tiden. Utan vi har det bara under själva undersökningstillfället (typ). Sedan är det vanliga allmänna sskor som har koll på dom. (fast visst är det lite synd att inte veta va som händer med patienterna sen.)



Med andra ord: Det blev lite utav en slump att jag valde röntgen. Hihi!

2010-09-10 @ 20:01:04
URL: http://triquetra.blogg.se/
mikaela

Du har fått en award på min blogg ;D

2010-09-10 @ 20:29:15
URL: http://pickadoll.org
Elin

Nedvärvningen av ett pass är viktigare än stretchingen, cykelturen hem anses vara mer vardagsmotion :)

2010-09-10 @ 23:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: