2010-09-06 ? 13:26:44

BVC



Nu var det länge sen vi var på BVC. Jag diskuterade mina känslor angående amningen med vår sköterska (älskar henne, hon är fantastisk!) Jag berättade att jag inte alls ammade längre och att jag har jätteångest över det och att jag t.o.m fick ett ryck och skulle få upp mjölkproduktionen igen, vilket gjorde att jag mådde ännu sämre och slutade igen. Hon fick mig att må bättre iaf. Hon sa till mig att jag skulle vara mallig för att jag har lyckats att ge honom brsötmjölk så länge som jag gjorde med alla våra problem och dålig viktuppgång. Hon vet hur hårt jag har kämpat och hon tyckte inte att jag ska försöka amma igen.

Hon sa att Jamie såg otroligt stor, fin och smart ut. Hon berömde hur bra motorik han hade för att vara 5 månader, alltid roligt att höra. DET blir jag definitivt mallig över, se hur duktig min son är! ;)

Tyvärr blev det vaccinering idag också, eller ja, det är skönt att ha det överstökat, men inte roligt att se honom så ledsen. Fast denna gången gick det över mycket fortare, nu kunde vi distrahera honom med leksaker efteråt och sen fick han mat.

Vi har iaf en stor kille på 68cm och 7945gr så här vid 5 månadersåldern (5 månader och 5 dagar)
Nu ligger han över kurvan på allt, vilket känns skönt!

Nästa tid fick jag den 29e september, då blir det 6-månadersontroll. Att mitt lilla spädbarn blir ett halvår väljer jag att ignorera lite till.... :S

Kommentarer
Soppe - Nicole's morsa

Välling är ju samma som gröt, bara blaskigare. :) Hon får en 200ml flaska innan hon lägger sig. Gissa om hon tycker det smakar bra!? :)



Jo jag tränar iallafall 4 gånger/vecka. Men har precis börjat igen då crosstrainern var trasig i en månad.

2010-09-06 @ 14:26:12
URL: http://sbergdahl.blogg.se/
Alexandra -mamma till Leia

Nu har jag inte lika mycket som dig att gå ner. Men de där tre kilona att gå ner hade jag oxå velat ner. :P Det är nog lättare för dig att ta dom. :) Heja dig! KRAM

2010-09-06 @ 18:14:23
URL: http://triquetra.blogg.se/
Mamma till Nim ♥

Ja verkligen, men er kille är inte så liten heller :) De är ju nästan lika stora :)



Och vi fick också vår nästa tid den 29 sep ;)



Mår ni bra annars? Skönt att din bm fick dig att må bättre. Hoppas det fortfarande känns bra :) Och du, vikten rör sig nästa vecka ska du se! Kramis

2010-09-06 @ 22:16:03
URL: http://attblifler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: