2010-10-14 ? 23:14:18

Tjejkväll


Har en massa bilder på kameran som jag borde lägga över och visa er, men orkar inte. Jamie har agerat fotomodell och han är ju så snygg!!

Idag var vi på babysim, vilket var riktigt roligt eftersom vi missade förra veckan då J var förkyld. Han tog igen det idag med RÅGE! Han sprattlade, skrattade och var allmänt fantastisk, som alltid! Idag provade vi på ett nytt dyk man släppte barnet någon sekund i vattnet, och det gick lika bra som de andra dyken. Provade även på att ställa barnet på en platå i vattnet där de skulle hålla fast i en stång, Jamie stod där själv i kanske 10sek. Jag höll självklart händerna precis bredvid honom så jag kunde fånga honom om han tappade greppet. Det känns bra med de här övningarna, allt är ju för att vänja barnet vid vattnet och att lära barnet att hålla andan längre och längre under vattnet. Så om något -gud förbjude- skulle hända, att barnet ramlar i vatten, så skapar vi de bästa förutsättningarna för att som ska kunna hålla fast i kanten på en bassäng eller hålla andan i några sekunder så att de hinner bli räddade. För det krävs bara några få sekunder för att ett litet barns lungor ska fyllas med vatten, för om man inte tränat det, vet de inte hur man håller andan. Men här lär dom sig det och några sekunder kan spela stor roll!
Oj vad allvarligt det blev! Men det är båda skoj och lärorikt med andra ord!

Efter simningen åkte jag och mamma ut till Rydebäck till min mammas faster. Har inte träffat henne och hennes man sedan jag tog studenten (host, för 5 år sen, host!) Det var supermysigt, de fick träffa Jamie för första gången också!

Nu ligger han däckad sedan strax efter 19 som vanligt. Jag och Oliver såg på de nya avsnitten av Cougar Town, det är så himla roligt!

Fick ett sms av Charlotte innan som vill träffas och gå på öppna förskolan imorgon, vilket vi självklart hoppade på. På kvällen ska jag träffa Malin, Lina & Sandra och pimpla lite vin ;) Ska bli kul att ha en tjejkväll hemifrån och kunna slappna av vetandes att Jamie har det jättebra med sin pappa!

På lördag blir det jobb, nu börjar jag jobb igen, eller ja varannan lördag. Men ändå! Ska dryga ut mina föräldra dagar lite och 2 lördagar i månaden med 100% OB gör en hel del ;)


Nu måste jag för tusan gå och lägga mig, vet inte varför alla kvällar blir så sena för mig! Kan bara inte sova tidigare!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: