2010-10-06 ? 12:11:47

Skåpstädning och vagnköp



Eftersom Jamie fortfarande är snuvig så stack vi inte iväg till mammafikan idag heller. Det är dessutom riktigt grått och trist ute, så jag och Jamie stannade inne och fixade till ett skåp till honom i köket. Det blir ju bara mer och mer saker som hör till hans mat, gröt 2 sorter, skålar, haklappar, skedar, burkar ja gud vet allt, så det räckte inte med det lilla halvskåpet han har haft längre.

Jamie höll mig sällskap i sin gåstol. Han har riktigt fattat hur man går/springer i den nu så han flyger fram. Han öppnade lådor och speglade sig i ugnen (som jag för övrigt såg på bilden behöver städas!)

Har även en massa tommar burkar så nu kan jag göra storkok av barnmat!

 


Nu ligger han och vilar middag.


Ikväll ska vi iväg och titta på en vagn, ja en till! Det här är inte ett impulsköp utan vår vagn blir bara sämkre och sämre. Jag älskar vår vagn (Emmaljunga City Jet) men där är stora problem med hjulen. Den var inte alls så farlig när vi köpte den. Just denna modellen har ju blivit återkallad av Emmaljunga pga problem med just hjulen. Först funderade jag på att köpa en likadan men det är ju inte lönt. Även om hjulen på den är bra just nu så är det ingen garanti för att inte exakt samma sak ska hända igen.

En sak till jag inte giller med vagnen är att sittdelen är ergonomisk. Det betyder att när Jamie somnar däri och jag ska fälla ner honom så hamnar han ändå i sittande position, fast horisontellt. Men jag gillar Emmaljungas vagnar och vill ha rörliga hjul. Jag har fastnat för en svart Emmaljunga City Cerox 360 som jag hittade på blocket. Den var ganska billig och bara 1½ år gammal, den vi har nu är nästan 3½ år gammal. Så vi ska köra dit ikväll och provköra, känna och klämma som aldrig förr. Så förhoppningsvis blir det en ny vagn.

Håll tummarna!
Kommentarer
Veronica, mamma till NIM.

Tänk bara på att du inte bör frysa in glas.. de kan sprängas.. :S

2010-10-06 @ 22:22:23
URL: http://attblirfler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: