2010-10-11 ? 20:30:03

Måndag 101011



Dagen har flytit på bra. Jag gav J frukost, sen medans han sov fixade jag iordning mig själv och slängde igång lite tvätt. Vi skulle promenera till babysången, men som alltid lyckas vi på något sätt bli sena på det så vi var tvungna att ta bussen. Väl framme snackade jag med de andra mammorna och J lekte på golvet, men han blev trött ganska snabbt så njöt väl inte riktigt av sången idag ;)

Jag var inte hemma förrän vid strax efter 17, då var det dags att ge J kvällsmat och bad. Jag passade på att slänga in kyckling och grönsaker i ugnen under tiden. Jag låg och mös i sängen med sötungen ett tag efter badet, sen läste vi och han somnade nästan direkt i sin säng. Det är så skönt att han somnar själv igen! Kommer ihåg när han var liten och jag tyckte det var så hopplöst, såg inte ett slut på det eviga bärandet, buffandet och allt annat man var tvungen att göra för att han skulle somna. Men han är så duktig nu, vi gör samma rutin varje kväll, sen lägger jag honom i sin säng, pussar honom, säger godnatt och går ut ur rummet. För det mesta måste jag gå in ett par gånger för att stoppa in nappen. Men han gråter inte, utan han ligger och snackar för sig själv och undersöker sin säng. Helt plötsligt tystnar det och älsklingen har somnat. Bättre än så kan det inte bli!

Jag och Oliver åt middag och mös lite i soffan. Nu har jag ett rejält berg med rentvätt som måste vikas och läggas undan. Orkar knappt, men det kan inte ligga så här i storarummet, ser för jä*ligt ut!


Imorgon blir det först mamma-core på morgonen och sen öppna förskolan kl 13. Ska bli skönt att gå till gymmet igen efter förra veckans vila.
Första dagen som duktig igen har väl gått okej. Jag åt 2riskakor, 2 fullkornsskorpor och 1 clementin till frukost, sen åt jag 1/4 äpple till lunch och nu ikväll blev det en bamsemiddag, var så hungrig. Det blev kyckling i ugnen med ugnsrostade grönsaker, riktigt gott!
Har druckit runt 1-1½L vatten idag. Så inte perfekt men okej....

Vad hittar ni på ikväll?
Kommentarer
Ida

Härligt att han somnar själv! Längtar tills Hugo gör det också! Fast å andra sidan är det ganska mysigt å natta han ordentligt också. Det hela brukar ta drygt 5 minuter innan han sover och man kan gå därifrån så.



Ikväll är det bara ta det lugnt och leta inspiration till läskig halloweenmiddag till föreningsfest :-)

2010-10-11 @ 21:41:51
URL: http://trolltoka.blogg.se/
Dijana & Theodore

Theo har också börjat somna själv.Som du skrev så ligger han i sängen och pratar och helt plötsligt blir det tyst:).Så duktiga pågar vi har;)

2010-10-11 @ 22:23:59
URL: http://mybabybump.blogg.se/
Soppe - Nicole's morsa

Jo, jag har också märkt att det bara är blogg.se bloggar som är sega. Jävligt irriterande, undra egentligen varför det är så. :s

2010-10-12 @ 14:04:44
URL: http://sbergdahl.blogg.se/
Alexandra -mamma till Leia

Hej gumman. Ja du är duktig på att kommentera ;)

Vigselringen har man tillsammans med förlovningsringen. Man har två efter man gift sig :)

Måste nog kolla va Leia pysslar med. Hon sitter på pusselmattan och pratar :P Hihi!

Stor kram

2010-10-12 @ 15:15:02
URL: http://triquetra.blogg.se/
Anonym

Skönt att han somnar själv nu.. och helst utan gråt :)

2010-10-12 @ 18:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: