2010-10-21 ? 22:58:05

Hur kan man göra så här?!



Fyfan vilken klump jag fick i magen när jag läste denna artikeln! Jag känner flera som fött ett välskapt och friskt barn i åttongen månaden, även ännu tidigare. Detta är inte i mina ögon en abort, det är mord!

Jag förstår att Kina har en enorm population och något måste göras för att sänka den. Men mord är fan inte lösningen!! Då kan man lika bra gå och ta död på alla gamla som ligger och tar upp plats på sjukhusen i väntan på att dö. Detta för mig är helt ofattbart!

Det är tack vare dena enbarnsregel som Kina har så stort antal barn på barnhem, varav majoriteten är flickor. För de flesta vill ha pojkar och eftersom de bara får ha ett barn så sätts små flickor i kartonger utanför barnhemmen.

Det är ju knappast det enda tvivelaktiga Kina sysslar med, men eftersom det är en fråga som är så nära mitt hjärta var jag tvungen att säga något.

Jag vet inte om jag ska bli arg eller ledsen, men det kvittar ju egentligen. Vad gör det för skillnad?


Jag bara på dessa stackars barn. Ingen som kommer till deras undsättning när är ledsna, ingen får någon speciell uppmärksamhet endast för dom. Ingen av dom har någon som tycker det är det dyrbaraste och vackraste i världen. Jag hade aldrig kunnat, fegt nog, åka till ett barnhem. Mitt hjärta hade gått i tusen bitar! Det går sönder av att bara tänke på hur de har det!
Förtjänar inte alla barn att ha det som Jamie? Eller som ditt barn? Att vara ovillkorligt älskad? Att bli omhändertagen? Att få all värme vi kan ge dom? Att känna sig trygga? Att ha någon att vända sig till om de är ledsna/rädda eller har ont?

Jag är inte så känslig men när det kommer till djur och barn så finns det i mina ögon inget försvar att behandla dom illa. Det är försvarslösa.

Nej usch, nu får jag torka mina tårar och gå in och ge min son en stor puss innan jag själv kryper under täcket.

-Sov Gott-

Kommentarer
lina

så grymt sjukt

2010-10-21 @ 23:57:10
URL: http://swiipii.soclog.se
eriika

nämen fy så sjukt :S

2010-10-22 @ 01:08:28
URL: http://headtrips.blogg.se/
Ida

Såg rubriken och kände att jag inte klarade att läsa vidare, inte efter att själv fått barn i 6e månaden som överlevde.

2010-10-22 @ 07:20:06
URL: http://trolltoka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: