2010-10-07 ? 19:40:54

Han äter mig ur huset!!


Jamie sov ända till kl 17, så länge har han nog aldrig sovit, inte sen han var en liten spädis iaf! Han vaknade på glatt humör och märkvärt utvilad så det var skönt!

Han chockade dessutom mig genom att äta en DUNDERmåltid till kvällsmat.
Han tryckte i sig 1½ portion gröt PLUS en HEL burk katrinplommonpuré och sen vatten på det, hur tusan orkar han!


Ge mig min mat!!



Maten är slut! Då får jag väl tugga på skeden istället!


Jag blir glad när han äter mycket så jag klagar inte haha. Nu ligger han iaf och sover och jag och Oliver ska äta.
Undrar om han kommer vakna upp jättemycket inatt nu när han sov så länge? :S


Måste bara visa denna bilden på snyggingen ifrån babysången förra måndagen, är han inte för cool? ;)

Fattas bara lite brösthår som sticker upp ;)

 

 

Kommentarer
eriika

men stora killen då :D hoppas ni får sova bra inatt!



jag skrev just ett inlägg om vad paketen innehöll:)

hahah ja de skulle va mindre bra då jag ska på "finmiddag" med nära och kära .. släkten bland annat:)

2010-10-07 @ 22:39:19
URL: http://headtrips.blogg.se/
Veronica, mamma till NIM.

Är väl underbart att han äter :) Nim är likadan. Inget stopp ibland. Då får man hejda honom :P



Japp de kan sprängas, även om du bara fyller dem till hälften. Tror det är kylan som påverkar.



Och när man tänker efter så fryser man aldrig in glas annars. Just av den anledningen.



Så det är inte att rekommendera :)



Bättre du köper bullformar, det kör jag på. Super. Lätt att ta bort när han ska äta osv.. :)



Kram

2010-10-07 @ 22:57:30
URL: http://attblirfler.blogg.se/
Emma

Alltså måste ju säga det att han är otroligt söööööt Jamie!

Vad bra att han gillar mat :)

2010-10-08 @ 07:58:20
URL: http://nutiopa.blogg.se/
Carro

hehe, skönt att han äter så mycket och bra, tänk ifall du hade ammat fortfarande, satan vad mjölk du hade måstat ha!! :)



Ja men precis, det är som om han minns vällingen och att han har fått obehag.. Men igår fick jag honom att dricka upp HELA vällingsflaskan, fast jag stoppade ett mått mindre pulver och mer vatten än vad som skulle vara, halva flaskan krånglade han med men andra halvan drack han faktist nonstop. :) Ska testa idag igen.

2010-10-08 @ 08:41:19
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Ann

Ja vad bra att han äter. Får han äta själv... eller snarare kladda med skeden? När ska man börja med det? Jag tror jag kommer ha lite problem med det, går o torkar hela tiden hahah fast jag vet att man inte ska! Katrinplommon ska jag oxå ge till Frankies tröga mage!

2010-10-08 @ 08:49:27
Cornelia

Vad skönt att han äter så bra!

Leon vägrar vanlig burkmat, om det inte är efterrätter, och äter bara Ellas Kitchen och gröt.

Ellas Kitchen = dyrt :/



2010-10-08 @ 09:24:24
URL: http://corneliahbg.blogg.se/
eriika

ja det står att det är 0-6 månader.. men de kanske går ändå`?:)



den är asskön! :D men såååå ful. haha, inget jag skulle visa mej ute i tror jag :P

2010-10-08 @ 09:55:04
URL: http://headtrips.blogg.se/
J U L I E

Han växer o därför behöver han all mat :D

nee iget brösthår på stackaren, han e mkt snyggare utan... sexigare ;)

2010-10-08 @ 13:22:55
URL: http://juulieee.blogg.se/
Cornelia

Fruktpuréer går ner av även andra märken.. Men just dem matigare sorterna så gillar han inget annat än just Ellas :/ Antagligen för att dem har frukt i sina..

2010-10-08 @ 16:33:57
URL: http://corneliahbg.blogg.se/
Mikaela

Haha, hunken :D Helt otroligt vad mycket som kan få plats i dom små magarna!

2010-10-08 @ 17:16:12
URL: http://pickadoll.org
Anonym

Ja jag hoppas det håller i sig att han vill sova hela natten, men vi har gått ner till 2 max 3 sovnapar på dagen :) Oj, 4 är ganska tidigt. Hoppas inte Neo någonsin vill upp den tiden, men en sån period kommer han väl säkert också att ha :) 4 är ju natt!!! :)



Jo den är jätte fin, den är från en affär som heter hafva här i Luleå, vet inte riktigt om den finns i andra städer men dom har en hemsida www.hafva.se och man kan iallafall beställa kläder därifrån. Dom har jätte fina saker, bland annat Neo´s moln bodysuit som jag verkligen ÄLSKAR :)



Ja i helgen ska vi till Davids mamma som kom hem från Florida idag, dom har varit borta i 3 veckor så det är nästan en månad sedan dom träffade Neo sist så det ska bli kul :) Sen skulle jag vilja till badhuset på söndag :) Vad ska ni hitta på för roligt? =) Kram

2010-10-08 @ 20:20:37
Carro

Ja jag hoppas det håller i sig att han vill sova hela natten, men vi har gått ner till 2 max 3 sovnapar på dagen :) Oj, 4 är ganska tidigt. Hoppas inte Neo någonsin vill upp den tiden, men en sån period kommer han väl säkert också att ha :) 4 är ju natt!!! :)



Jo den är jätte fin, den är från en affär som heter hafva här i Luleå, vet inte riktigt om den finns i andra städer men dom har en hemsida www.hafva.se och man kan iallafall beställa kläder därifrån. Dom har jätte fina saker, bland annat Neo´s moln bodysuit som jag verkligen ÄLSKAR :)



Ja i helgen ska vi till Davids mamma som kom hem från Florida idag, dom har varit borta i 3 veckor så det är nästan en månad sedan dom träffade Neo sist så det ska bli kul :) Sen skulle jag vilja till badhuset på söndag :) Vad ska ni hitta på för roligt? =) Kram

2010-10-08 @ 20:21:14
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Carro

Ja jag hoppas det håller i sig att han vill sova hela natten, men vi har gått ner till 2 max 3 sovnapar på dagen :) Oj, 4 är ganska tidigt. Hoppas inte Neo någonsin vill upp den tiden, men en sån period kommer han väl säkert också att ha :) 4 är ju natt!!! :)



Jo den är jätte fin, den är från en affär som heter hafva här i Luleå, vet inte riktigt om den finns i andra städer men dom har en hemsida www.hafva.se och man kan iallafall beställa kläder därifrån. Dom har jätte fina saker, bland annat Neo´s moln bodysuit som jag verkligen ÄLSKAR :)



Ja i helgen ska vi till Davids mamma som kom hem från Florida idag, dom har varit borta i 3 veckor så det är nästan en månad sedan dom träffade Neo sist så det ska bli kul :) Sen skulle jag vilja till badhuset på söndag :) Vad ska ni hitta på för roligt? =) Kram

2010-10-08 @ 20:21:53
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Veronica, mamma till NIM.

Haha jo han har verkligen tagit över, iaf vardagsrummet :P Fullt med leksaker överallt typ ;)



Hoppas ni får en bra helg, kramis

2010-10-08 @ 23:53:05
URL: http://attblifler.blogg.se/
Soppe - Nicole's morsa

Ja, det är nog då man får mest korrekt vikt. Jag har förut vägt & mätt på kvällarna, för att jag har fått för mig att man "fuskar" om man väger sig tom :s Visst låter det tokigt haha

2010-10-09 @ 21:07:55
URL: http://sbergdahl.blogg.se/
Mikaela

Det har gått jättesnabbt, var bara några veckor sedan hon började visa intresse för att krypa.

Det enda jag gjort som jag tror dom flesta gör är att ta av sockarna och låta dom sprattla utan blöja + locka med saker :) Hon liksom "kravlar" sig fram som en fisk, haha, ser ut lite som en sån där leksak man "snurrar" upp. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det men det ser bra roligt ut! Och vi har inte hunnit barnsäkra allt än så det gäller att ha stenkoll..

Hon står också på alla fyra och gungar och ser jätteseriös ut.

En hel hemmadag är ett rent nöje nu när hon får mig att skratta helatiden.

2010-10-09 @ 23:41:46
URL: http://pickadoll.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: