2010-10-02 ? 14:21:26

Bowling


Kvällen igår var väldigt lyckad!

Strax efter kl 18 var vi på restaurang Cantina. Väl därinne beställde vi in dricka, Oliver ville ha en öl och jag beställde en strawberry frozen margharita, yuuuum!!! Fy fasen vad god den var!
Det blev en till innan vi var klara för att gå därifrån.

Oliver åt en oxburgaren med serranoskinka, coleslaw och pommes. Jag åt fläskfilé black & white (dvs med rödvinssås och beasås) till det fick jag potatisgratäng och kantareller, sparris och vårlök. Var otroligt gott!

Därefter tog vi en kort promenad bort till bion där vi hämtade ut våra förbeställda biljetter till Resident Evil: Afterlife 3D. Den var faktiskt mycket bättre än vad jag trodde den skulle vara och var riktigt coolt med 3D.
Bion var slut runt 22.30, vi skulle möta upp med Sandra och Tomas på "Lila Helvetet" för lite drinkar. Vi gick inte därifrån förrän kl var runt 1, hemma var vi strax innan kl 2 inatt.

Det kändes väldigt tomt när vi kom hem utan att ha Jamie här, men vi slocknade någongång runt 3-4 och vaknade kl 10. Då saknade jag honom massor, så ringde mamma direkt och kl 10.30 var hon här med honom! Min sötunge blev så glad över att se mig, praktiskt taget kastade sig runt halsen på mig, och jag på honom, mys!
Han hade skött sig exemplariskt hos mormor och morfar, sovit hela natten! Fast han vaknade som vanligt runt kl 4 imorse, så mamma var lite sliten haha.

Oliver är iväg och jobbar en stund nu innan vi ska iväg och bowla. Lina's kille Dennis är här ifrån Holland (han bor där och kommer därifrån) så vi ska samlas ett helt gäng ikväll och bowla, ska bli skoj. Så då ska mamma återigen passa Jamie, men det blir bara mellan 17-18 nu sen åker vi hem igen.

Vi diskuterade iaf igår och kom fram till att vi borde göra något så här, dvs ha en date-night, en gång i månaden och då ska Jamie sova borta. Inte för att vi behöver slippa honom, utan mer för att jag och Oliver ska kunna ta hand om varandra lite också. På sista tiden har vi bara varit mamma och pappa och helt glömt bort att vi faktiskt har en relation också, som behöver underhållas. Det gjorde mycket att få komma ut lite själva och prata och mysa, en liten energy-boost för förhållandet.

Hur har ni haft det sedan era små kom?



Kommentarer
Soppe - Nicole's morsa

Åh, jag vill också se nya resident evil!



En date-night i månaden låter som en jätte bra idé! Jag tror jag snor den av er, vi skulle också behöva det. :)



Ha en trevlig helg! Kram

2010-10-02 @ 14:46:11
URL: http://sbergdahl.blogg.se/
Veronica, mamma till Nim ♥

Låter som ni hade en bra kväll :)



Vi har inte lämnat Nim över natten. Är verkligen inte redo för det. Även att det skulle behövas. Men vi ska nog lämna honom någon kväll snart och gå ut och äta eller så.. Dumma är att min mamma bor 45 mil från oss och min mans mor 15 mil så det får bli till vänner isåfall.. Och det känns också sådär :P



Ha en bra dag kramis

2010-10-02 @ 16:26:42
URL: http://attblifler.blogg.se/
Ann

Gud vad mysigt! Vad bra att ni gör sådär... skulle också vilja men vi har inte börjat lämna Frank än hos nån annan eftersom han bara ammar fortfarande. Han vill inte ta flaska. Härligt att ni hade det bra, det förtjänade ni!!

2010-10-02 @ 21:20:05
eriika

låter som ni haft en riktigt lyckad datenight :) jag ska nog framföra iden till min karl också!



jag tycker det är nästan samma som innan lillan kom, vi kramas och pussas och sånt som vanligt, klart det är lite mindre nu då hon kräver mycke uppmärksamhet (då hon är vaken iaf) .. klart att tar längre tid och mer planering, man kan inte riktigt umpulsa som förut:P, men vi hittar på saker tillsammans och är sällan ifrån varandra.. känner mej fortfarande ganska nykär trots 3 år tillsammans! jag kan dock inte prata för tobbe men jag hoppas han känner samma sak iaf :P

2010-10-02 @ 21:45:30
URL: http://headtrips.blogg.se/
terese

Det låter jättejttemysigt!! jag vill också ha en, men vet att sambon inte är redo än att lämna bort isolde. Jag vet inte om jag är redo eller inte. Vi får nog vänta tils hon blir lite större. Men jg tyckr idén om en gång i månaden låter smart:)

2010-10-03 @ 18:16:40
URL: http://sthlmsmammanterese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: