2010-05-30 ? 15:59:15

Mors dag

Nu har det varit ett litet uppehåll här igen, som sagt svårt att hitta tiden.

Nu nannar Jamie och Oliver i sängen tillsammans, sötnosar! Jag passade på att få en liten stund för mig själv.
Igår var vi på min mosters 50-årsfest, supertrevligt. Jamie tyckte nog det var väldigt mycket intryck, många som ville se och klämma och snacka. Även om han älskade det och gav bort många leende så var han jättetrött. Men han uppförde sig väldigt bra.
Fick även en jättefin present av min kusin Linda. Ett par vita converse skor i skinn till Jamie, så snygga! Vi provade dom på honom idag och dom passar nästan, nån vecka till sen kan han ha dom, superfina, tack!


Idag är det min första mors dag. Jag fick min present av Jamie (läs: Oliver) igår. En ny parfym ifrån "The Body Shop", tack! :) Älskar deras fräscha dofter!

Sen var jag iväg med mamma och Jamie på Maxi och handlade. Vi hade inte hunnit mer än precis innaför dörrarna så la Jamie en jättekräk över hela sig. Tack så mycket! Hade dessutom plockat ur ombytet ifrån skötväskan, så hade bara en extra body. Fick ta av alla hans kläder och sätta på den + att han hade jacka och strumpor på sig. Sen fick jag vira hans ben i en filt och sen min scarf på det så att han inte skulle frysa. Men han verkade inte ha något emot det och somnade kort därefter.

Imorgon börjar jag med min nya diet. Istället för min inte så bra diet nu, då jag vissa dagar bara äter choklad, så har jag gjort upp ett matschema.
Frukost, lunch och middag. Jag ska inte banta utan bara se till att äta ordentligt. Nu äter jag jättedåligt, och det påverkar säkert amningen negativt. Kanske får mer mjölk nu när jag börjar äta ordentligt och dricka mer vatten.

Så till frukost blir det antingen knäckemackor, omelett eller all bran med yoghurt. Till det ska jag dricka ett glas proviva och massor med vatten. Sen ska jag se till att äta lunch, antingen fiskgratäng eller en paj med stor sallad till. Sen blir det middag som vanligt, vilket är det enda målet som brukar slinka ner.
Vill jag ha något sött så får det bli en frukt eller smoothie. Till helgen kan jag äta lite popcorn.


Imorgon kommer Lina hit på lunch också. Fick med en massa pastasallad hem från festen igår, så det ska vi äta upp :) Snacka lite ska vi göra också.

I sommar har vi bestämt oss för att åka upp till Göteborg en weekend, kanske i Juli. Iallafall när det är finare väder. Då får jag förhoppningsvis träffa Julie och hennes söta Leon och Nellie :) Hade varit så skoj!


Nej nu ska jag passa på att sätta mig på rumpan och se lite TV helt ensam innan männen vaknar igen :)




Kommentarer
Emma

Söta skor!

Och söt mamma :)

2010-05-30 @ 20:36:14
URL: http://nutiopa.blogg.se/
eriika - BF 30 juni

ÅÅH VA SÖTA SKOR!



haha men jag meeed! 30 dagar till BF nu, det går fort va? ;P

jag känner lite saker som är nya men vet inte om de är känningar inför förlossningen eller bara nya småkrämpor .. jag hoppas hon vill kravla ut snart iaf! :)

2010-05-30 @ 22:04:43
URL: http://headtrips.blogg.se/
J U L I E

Yeeeeeeiiiiyyyhh.. blir helt tårögd över de sista raderna i ditt blogginlägg :D *ME LIKE A LOT*

2010-05-31 @ 22:04:11
URL: http://juulieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: