2010-05-13 ? 23:57:55

Min familj!


Idag skulle jag och Jamie egentligen möta upp tjejerna på Skopunkten. Jag gick upp i tid, duschade, klädde på mig och killen och fixade iordning allt. Sen kom jag på att bussen jag skulle ta inte går på helger, och eftersom det är en röd idag, så fick jag gott stanna hemma. Lite trist, hade sett fram emot att träffa dom OCH att få handla nya skor.
Men det får bli en annan dag.

Istället såg jag att MTV hade säsong 2 av "16 and pregnant" på webb-tv nu, så har spenderat hela dagen med att titta på det, 6 avsnitt för att vara exakt. Me like! Blev så rörd när jag såg bebisarna födas.
Satt med Jamie i mina armar och tårarna bara rann. Känns helt overkligt att det var vi för inte så länge sen. Men sen å andra sidan så känns det som om vi varit föräldrar hur länge som helst. Jag njuter verkligen av varje stund som Jamie's mamma. Jag vill inte missa ett ögonblick. Jag älskar den här lilla grodan så otroligt mycket, går inte ens att förklara.

Jag fick lillen att somna i vår säng för ca 1 timme sen. Vi har fått en babymonitor av min morfar, så den sattes in i sovrummet och så stängde vi dörren. Men efter att ha suttit en stund så tyckte både jag och Oliver att det var FÖR tyst! Men vi lyckades att inte gå in där, förrän nu. Nu tyckte Oliver att det var dags att kolla till honom (haha vad roligt att han är lika nojjig som jag). Så han gick in och kollade att han andades och levde, vilket han gjorde som tur var. Vi är kanske lite fjöntiga, men vi är inte vana att ha tid för oss själva och inte ha honom med oss heeela tiden.
Jag tycker det är jättemysigt att ha med honom hela tiden, men vi behöver ju faktiskt tid för varandra också.
Men jag kan säga att det lär dröja ett bra tag till vi kan sitta en hel kväll medans han sover och inte oroa oss!


Nu har jag iaf plockat fram svenska böckerna och sitter och läser lite. Tänkte läsa igenom sidorna jag har denna veckan och sen göra närvarouppgiften så att jag inte glömmer att göra den imorgon.






Åh vad jag älskar er två!

Kommentarer
mikaela

gogubben :) dom växer alldeles för snabbt! jag blir också sådär.. om hon sovit "för länge" då får jag skuldkänslor för att jag inte är med henne och gosar med henne. haha. känns jättekonstigt. och såklart när hon varit hos pappa "för länge" då blir man ju alldeles galen.. hihi.



igår var första dagen hon endast fick 200ml/måltid. tidigare i veckan fick hon både 165 och 200ml. verkade som att det funkade bra att bara ge 200ml för hon åt bara 5ggr igår. vill ju inte att hon ska äta färre gånger än det. ersättningen mättar ju bättre verkar det som så det var nog inte så konstigt att han heldäckade :)



sen så slukade hon inte alla 200ml varje gång men som mest blev det över 30ml i en flaska. man vill ju inte "riskera" att ge dom för lite, är jobbigt när maten tar slut medan dom äter. då blir det panik!

2010-05-14 @ 13:01:32
URL: http://pickadoll.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: