2010-05-17 ? 22:47:39

Massa fika

Har varit en jättemysig dag idag.

Det började med att jag och Jamie steg upp vid halv 7, vi skulle vara på BVC kl 8.30 och ni som har barn vet att det tar lite längre tid att bli färdig än vad det gjorde innan man fick barn.
Jamie var på jättebra humör med massa leende.

Var nervös innan BVC besöket för att se hur mycket han hade gått upp denna veckan. Men efter att ha låtit han sova minst 18 timmar per dygn och sen ammat minst 1 gång i timmen när han var vaken så hade han nu gått upp 195 gr på en vecka, superbra! Jag var jättenöjd och det var sköterskan också. Så jag slipper fortfarande att ge ersättning på kvällen och kan fortsätta att helamma.
Så nu väger den lilla plutten 4925gr och är 58cm lång.
Nästa vecka är det läkarbesök.

Efter det åkte jag ner i stan och hälsade på alla på jobb och sen mötte jag upp med Hanna och hennes ursöta son Vincent. Vi gick och fikade och satt där i säkert 3 timmar, supertrevligt!

När jag gick därifrån ringde mamma och hon ville träffas, så då mötte jag henne. Vi mötte upp med Sandra, Tomas och Pontus och gick på ännu en fika.

Vi gick hemifrån kl 8:15 i morse och var hemma 16:15 och Jamie har varit sååå snäll hela dagen. Han har sovit mestadel av tiden, men har vaknat och ätit, varit vaken en liten stund och sen somnat om.
Så skönt att kunna göra saker med honom och slippa oroa sig för att han ska få ett utbrott. För det mesta är han helt gudasnäll.


Nu ikväll vid halv 8 gick jag in i sovrummet och bytade om Jamie till pyjamas och ammade honom i sängen. Allt detta medans Oliver lagade maten. Jamie somnade och jag dåsade också av, men vaknade strax efter 8 då Oliver väckte mig och sa att maten var klar. Jamie har sovit sen dess(!!!) Han ligger fortfarande där innen och nannar så gott.

Men varför får jag dåligt samvete? Det känns som om jag överger honom när jag inte ligger bredvid honom när han sover. Fast det är nog mer mig det är problem med. Att jag har seperationsångest och inte tycker om att vara ifrån honom. Det händer ju nästan aldrig och det är faktiskt riktigt jobbigt. Han ska ju vara fastlimmad vid mig hela tiden! ;)

Att han sov betydde iaf att jag hade lite tid att plugga. Jag gjorde lite grann men sen kunde jag helt enkelt inte koncentrera mig längre.
Jag har märkt att jag har jättesvårt att koncentrera mig sen jag fick honom, vet inte om det är amningen.
Jag kan sitta och titta på en hel film och sen inte ens kunna berätta vad den handlade om, är så borta! :P

Nej nu ska jag gå och spendera lite tid med min stora älskling innan den lilla älsklingen vaknar.
Hoppas ni alla har en trevlig kväll!


Ingen tar min napp!
Kommentarer
Tova

Skönt att plutten går upp bra i vikt och att mjölken räcker till! :) Och vad kul att ni varit på stan och träffat folk, är ju rätt skönt när man känner att man kan börja göra det mer avslappnat.



Gulligt han är med nappen! Lite synd att Elliot vägrar ha den, hihi

2010-05-18 @ 18:28:17
URL: http://trasslet.se
Emma

Han är såå fin lillkillen.. Skönt att han går upp bra nu och du kan koncentrera dig på amningen..

Kram!

2010-05-18 @ 19:29:48
URL: http://nutiopa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: