2010-05-15 ? 22:36:22

Fakta

är fick du reda på att du var gravid? 20 juli 2009

 

Hur gammal var du? 23 år


Mådde du mycket illa?
Jag mådde riktigt illa i 3 veckor, blev sjukskriven.


Spydde du mycket?
Ja, jag fick inte behålla varken vatten eller mat under de 3 veckorna. Men efter det mådde jag toppen!

Hade du mycket halsbränna? Enstaka gånger i slutet

Var du känslig? Nej inte över huvudtaget

Hade du mycket foglossning?
Ja väldigt mycket, särskilt i slutet då jag tom fick foglossning i blygdbenet, hade otroligt ont.

När kände du bebisens första sparkar? Tror det var någon gång runt veckan 19

Var du ofta orolig? Nej, jag var jättepositiv hela tiden

Sparkade bebisen mycket? Han sparkade massor, särskilt på kvällarna.

När började du läcka bröstmjölk?
Bara om jag tryckte på bröstet

Fick du bristningar?
Ja några stycken


Blödde du någon gång? Nej


Hur många Ultraljud gjorde du?
2, jag gjorde RUL och sen gjorde vi ett ultraljud i januari efter minskad fosterrörelse.


Hur ville du att din förlossning skulle se ut?
Ingen medicinsk smärtlindring och lagom snabb.


Vilket BB födde du på? Helsingborgs BB

Hur började din förlossning? Med värkar


Hur många timmar tog din förlossningen? Från första värk ca 46 timmar, men från att det gjorde riktigt ont 2½ timme.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt?
Vaginalt

Hur mycket var du öppen när du kom in?
3cm

Vilken smärtlindring tog du?
Lustgas, sterila kvaddlar, dusch och bad.

Dragen med sugklocka?
Nej


Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen?
15-20 minuter

Blev det komplikationer? Nej inga problem alls

Var du rädd för något? Att det skulle vara något fel på vår lilla kille


Skrek du?
Ja, lite grann gjorde jag :)

Fick du sy? Nej, fick endast 2 små skavsår, men inget som behövde sys

Vem var med på förlossningen? Bara Oliver

Vilken vecka födde du i? I vecka 41, 40+4

Vad var vikt och längd på bebisen? 4055 gr och 51 cm lång

Blev det en pojke eller flicka?
Pojke

Vad fick den heta? Jamie Killian Garrett

Var allting värt det? Utan att tveka!

Ammar du? Ja jag helammar

Hur gammal är bebisen nu? Han är hela 6 veckor


Vad tyckte du om förlossningen?
Underbar upplevelse, ser fram emot att föda igen. Men det gjorde helt klart ont!

När kommer nästa barn?
Just nu vill jag bara fokusera på Jamie. Kanske när han är 2-3-4 år :)


Kommentarer
J U L I E

Man kanske borde låna listan o lägga upp den på boggen också, som ett slags minne ;)

2010-05-16 @ 18:28:10
URL: http://juulieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: