2010-03-12 ? 13:34:39

The propp is gone :D


Undrar om det är på G, om det är nu det börjar....

Slemproppen gick i morse, det måste det ha varit.
Det här är ju min blogg, så då kan jag gå in på äckliga detaljer utan att behöva ursäkta mig wiihoo!

Låg och vred och vände på mig igårkväll/natt, kunde inte sova. Så jag bäddade i soffan istället, ville inte väcke Oliver. Jag satte på TVn och lyckades väl somna vid halv 4 inatt. Mellan halv 4 och 7 var jag uppe och kissade 3 ggr, märkte inget då. Jag vaknade igen när Oliver gick upp kl 8 och gick och kissade igen, men när jag skulle torka mig var där MASSOR med riktigt tjockt slem på papret. Det var absolut inte flytningar. Mina flytningar har varit riktigt vattninga och vita. Det här var väldigt tjockt, genomskinligt/ljusgrönt i klumpar och MYCKET!

Förvärkarna har ändrat karaktär lite, nu sitter det inte högt i magen och så längre. Utan nu är det som värre mensvärk i ljumskarna, rumpan, ner i benen, i mageln (från naveln och neråt) och i hela ryggen. Jag tänkte att jag skulle sova i några timmar till, så det gjorde jag. Men mensvärken har inte försvunnit utan blivit värre, så jag antar att det är riktiga värkar, fast dem är inte så farliga än.
Ska sätta igång och städa huset nu och putsa rutorna på insidan, det borde ju få fart på det hela!

Ikväll ska jag och Oliver äta thaimat med brorsan och hans flickvän, sen ska vi till en pub där Olivers kompis ska sjunga. Imorgon ska vi slappa och på söndag blir det HIFs premiärmatch för säsongen med föräldrarna och pizza efter det, så på söndag eftermiddag/kväll får han gärna komma :)


Kom på att det kanske är dags att packa BB-väskan med mina och Olivers saker också haha. Jag bad han lägga fram vad han vill ha med sig innan han stack till skolan, ifall vi behövde sticka upp till förlossningen idag. Så ska väl ta fram och packa ner det mesta nu också, så är det gjort.

Så kom igen nu alla, håll era tummar hårt för att vi har bebis innan helgen är slut, eller iallafall innan nästan barnmorskebesök på torsdag :D

Kommentarer
eriika

ååh va spännande! jag håller alla tummar, tassar och tår ;)

2010-03-12 @ 15:13:15
URL: http://headtrips.blogg.se/
J U L I E

Håller stenhårt i tummarna nu... men försööök knipa tills söndag ;-)

2010-03-12 @ 17:41:18
URL: http://juulieee.blogg.se/
Sandra

Fast du, ta det LUGNT istället för att stressa runt och städa! Jag har läst att de flesta förlossningar startar på natten när man sover/tar det lugnt eftersom förlossningshormonerna får fritt spelrum då. Till skillnad från om man stressar upp sig dagtid, då är det helt andra hormoner som "står ivägen". Lycka till hur som helst!

2010-03-12 @ 20:00:55
URL: http://gonatcha.blogspot.com/
micksan

Åh vad spännande! :) Vill också ha känningar. Haha :)

2010-03-12 @ 21:01:12
URL: http://micksan.org/lillalyckan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: