2010-03-17 ? 20:22:42

Slapp dag


Har varit en väldigt lugn och skön dag idag.

Fastighetsskötaren kom vid 11-tiden och lämnade vår nya torktumlare, så skönt! Är på 3e maskinen för dagen nu. Det är inte lätt att hänga upp vårt dubbla påslakanset på vanlig hängare att torka!
Sen alla bebiskläder i velour blir så sträva när man hänger upp dom, men supermjuka när dom tumlas. Så ska tvätta om alla saker i velour och tumla dom så han får mjuka goa kläder :)

Efter det så hjälptes jag och Oliver åt att städa, det behövdes verkligen, vi är så röriga av oss! Vi har absolut inte skitigt, dammsuger och torkar golvet minst 3ggr i veckan. Men vi är så dåliga på att plocka upp efter oss, så det blir så rörigt. VAd gör man när man vet problemet men ändå inte gör ngt åt det? ;)

Mamma ringde strax innan 13, hon hade rast till halv 2, så hon undrade om hon fick kika förbi. Så det blev lite päronsaft till henne, hon ville inte ha av mina supergoda muffins, fast det blev Oliver lika glad för!
Hon och Oliver gick ungefär samtidigt. Oliver skulle till jobb. Jag hoppade in i en dusch och använde min nya supergoda bodylotion och rakade benen, sen renbäddade jag och la mig raklång, såå skönt! Har legat och läst lite av Religionen och sen gjort sudoku, bara slappat.

Oliver kom hem för en timme sen och då gjorde vi min goda laxsoppa.
Så nu har man mat i magen och är allmänt nöjd.
Trött som tusan dock, förstår inte riktigt varför, har ju inte gjort ngt idag.

Har haft en del förvärkar idag, men fortfarande inget regelbundet. Undrar om barnmorskan undersöker en om man gnäller om att man haft jätteont ;) Hade varit roligt att veta om tappen är påverkad överhuvudtaget.

Ja imorgon är det barnmorskebesök kl 14. Då får vi veta om han fixerat sig, vilket jag tror nu, eller iaf rörlig.
Men magen är definitivt mycket lägre nu, hans rumpa är inte ända uppe vid mitt revben längre, det tackar jag för :) Det har blivit lite lättare att andas, men nu är det ett djävulsk tryck mot blåsan istället, fast till skillnad mot innan då jag kissade hela tiden, så KÄNNS det bara som om jag behöver kissa nu, men det behöver jag inte. Så jag springer fortfarande på dass i ett, men behöver inte kissa haha.

Innan BM-besöket ska jag fika med Malin och Sandra, har fått strikta order av Malin att den enda ursäkten hon accepterar om jag inte kommer är om jag ligger och föder. Detta efter att jag ställde in förra veckan då jag hade så ont. Men jag lovar Malin, imorgon kommer jag :)

Nu ska jag lägga mig raklång, tända ett doftljus och göra lite sudoku.
Hoppas ni andra har en mysig kväll.

Kommentarer
micksan

Du får flirta lite med BM så kanske hon kan kolla. :) Säkert har han fixerat sig nu, och är redo för färd ut.



Märkte också att velourkläderna blev sträva av torkskåpet. Körde dock dom flesta kläder sen i torktumlaren och det gick ju bra det med. :)

2010-03-17 @ 22:01:49
URL: http://micksan.org/lillalyckan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: