2010-03-18 ? 10:44:26

Riktiga värkar!


Ja jag skulle ju invänta på att få sammandragningar, men jag har knappt haft sammandragningar alls nu under slutet av graviditeten. All min smärta har enbart varit mensvärk. Inget som kommit i vågor och försvunnit som man kan klocka.

Igår vid 3-tiden kom dom dock! Starka ordentliga värkar, som gjorde mycket mer ont än den fjuttiga mensvärken!
Jag kände hur det kom i vågor, smärtan började komma, magen började bli hård, smärtan blev värre och värre och magen hårdare och hårdare och sen blev det som värst och sen avtog det.
Jag klockade att jag hade mellan 3-4 värkar var 10e minut, så MÅNGA, men dom gjorde inte outhärdligt ont, så har inte ringt förlossningen igen. Det känns som om dom bara säger att man ska avvakta tills det gör så ont att man inte kan stå ut ändå. Även om det gjorde mycket mer ont än vad jag haft innan så var det uthärdligt.

Fick träna min avslappning också, och vilken skillnad det gör! Jag låg i en timme med värkar och slappnade av, dök in i varje värk och kände och utforskade smärtan. Kommer ihåg att jag log inombords vid varje värk och bara tänkte - Ja! -Ja! -Ja!
Sen väckte jag Oliver för att han skulle hjälpa mig klocka värkarna, men när jag slutade koncentrera mig på att slappna av så blev smärtan MYCKET värre, helt otroligt hur bra det hjälper! Hoppas det kommer hjälpa lika bra under den "riktig" förlossningen.

Värkarna måste iaf ha avtagit eller så har jag bara slappnat av så bra, för runt 5, halv 6 så somnade jag.
Vaknade nu kl 10 och har som vanligt min mensvärk, men inga värkar än.
Hoppas att dom sätter igång igen snart dock nu när jag är vaken.

Ska iaf till barnmorska på 14 som planerat och innan dess ska jag träffa Malin och Sandra på en fika.
Det kan ju inte göra någon skada att komma ut och gå lite, det kanske tom hjälper det på traven.
För nu verkar det ändå vara igång.

Lovar att uppdatera om något händer, det är så spännande :)

Kommentarer
micksan

Spännande med känningar! Jag vill också. Har absolut inte känt at något mer än bara vanliga sammandragningar hittills. Känns konstigt att längta efter smärta. haha



Jag tror fortfarande minsann att er bebis kommer innan veckan är slut :)

2010-03-18 @ 14:39:01
URL: http://micksan.org/lillalyckan
J U L I E

Exctiting shit :-D :-p

2010-03-18 @ 16:00:55
URL: http://juulieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: