2010-03-20 ? 01:25:31

Im ready!


Så då har jag städat. Riktigt rejält, skrubbade inne på toan på alla 4 haha.
Dammsög och torkade golven också. Så skönt att ha det gjort. Nu är vi redo att åka in på förlossningen om det sätter igång inatt :)

Ska se nån film nu, bara slappna av och hoppas att värkarna kommer, och inte bara kommer utan att dom håller i sig. Det är så trist att få upp hoppet varje natt för att det sedan slutar.....

Jag frågade barnmorskan vad som var bäst, att bara ligga och vila nu under latensfasen eller att vara ute och gå och städa mkt osv. Hon sa att det absolut bästa är att göra 50/50, då får kroppen de bästa förutsättningarna.
Så det har jag gjort idag. Sov nästan till kl 16 efter en lång natt. Sen så var vi ju ute och gick och sen städade jag när vi kom hem.
En person säger till mig att jag ska vara ute och gå,  ha sex, gå i trappor, putsa fönster osv
Nästa person säger att jag inte ska göra ett skit utan bara ligga och vila.

Jag gör vad barnmorskan säger och vad min magkänsla säger till mig att göra. Ska jag bara ligga raklång hela dagarna kommer jag att bli galen! Jag måste göra något också, så är det bara.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: