2010-06-29 ? 20:59:17

God natt


Pappa Oliver kom hem vid kl 19 och lekte med Jamie ett tag.
Sen åt vi (sent jag vet, men så är det när karln har oregelbundna tider haha).


Jamie började bli trött och har nyss nattat honom i sin egen säng. Ja ni läste rätt, han somnade utan tårar i sin egen säng. Det fungerade att lura honom! :)
Jag la honom på sidan i hans säng, gav honom sin napp och sen höll jag om honom tills han somnade, tog väl 10 minuter eller så. Mycket trevligare avslut på dagen än det hemska gråtet igår :/

Jamie har varit klädd i endast blöja hela tiden nu när vi varit inne. Det är så varmt. I sovrummet är fönstret öppet. Jag la honom i blöja och en tunn gallerfilt ovanpå. Hur mycket har ni på era små nu när det är så varm? Använder ni täcke?

Det vackraste jag vet, är att se dig när du sover
Kommentarer
Emma

Vad skönt att det funkar! Så sött han sover :)

Här har vi inte så varmt ännu men när det är varmt har jag bara blöja och filt på henne.

2010-06-29 @ 21:04:09
URL: http://nutiopa.blogg.se/
sandra

bara blöja i den här värmen! har inget täcke, så bara filt i sängen

2010-06-29 @ 22:03:59
URL: http://gonatcha.blogspot.com
Alexandra -mamma till Leia

Ja, det är lite jobbigt nu när det är så varmt ute. Men men. Det kommer fler sommrar som förhoppningsvis blir lättare i och med värmen.

Så¨fin säng och täcke ni har! Kram

2010-06-30 @ 08:47:23
URL: http://triquetra.blogg.se/
J U L I E

Åhh vad roligt att det gick så bra. Nu är jag mäkta avund för det är ju så himla underbart med space i sängen ju... Vad tyckte oliver? Hur gick det att amma när Jamie låg i sin lilla hörna?



Angående kläder osv så har Nellie en kortärmad body eller en pyjamas med med korta armar samt ben... Hon gillar nog inte att sova naken i bara blöja för jag märker att hon vänder och vrider allt mer då och får ingen direkt ro. På detta så ligger hon vid mig under mitt duntäcke.. Som jag för den delen funderar på att byta ut snart, jag svettas som en gris ju så jag kan tänka mig att hon också har d riktigt varmt...

2010-06-30 @ 12:47:48
URL: http://juulieee.blogg.se/
Soppe - Nicole's morsa

Haha, jag vet inte.. Buffar på rumpan tills att hon somnar & det funkar. Bara jobbigt att buffa när man får hålla på länge, men det verkar ju funka så vi kör på det. :) Hon får bara ersättning & det sägs väl att dom sover bättre på det, kanske därför hon sover hela nätter..

2010-06-30 @ 20:05:43
URL: http://sbergdahl.blogg.se/
Veronica

Det såg ju jättefint ut! Har du fått tillbaka sambon i sängen nu? :)



Nim sover i blöja och har "snutten" som täcke.. räcker gott och väl.. vi har även fönstret öppet. Han är ju ändå varm. Och bättre han är lite sval än varm, dock går det inte få han sval i denna värmen :P

2010-06-30 @ 22:35:27
URL: http://attblifler.blogg.se/
T

Hej!



Vilken underbart söt son du har :) Har själv en son som är lite mer än 3 månader gammal nu.



Tänkte fråga dig hur du tänker angående en väldigt känslig sak som jag reagerat på (på familjeliv). Har läst i flera trådar att folk önskat sig en flicka istället för pojke och blivit besvikna när de fått veta att de väntar en son.



Sedan har jag läst att man blir lyckligare av en dotter och att man får behålla henne som vuxen medan man inte får behålla en vuxen son, då är han med svärföräldrarna istället. Att man helt enkelt får en bättre och närmare relation till sin dotter och barnbarnen om man är mormor än farmor osv.



Det här gör mig upprörd och så ledsen, att det finns folk som tänker på detta viset!



Du som också fått en liten underbar pojke - hur tänker du? Önskade du visst kön? Vad tror du om dessa påståenden?



Man blir så grymt arg på folk. Jag blir det iaf. Min son är det bästa som hänt mig!

2010-07-01 @ 02:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: