2010-06-12 ? 20:55:13

Deppig :(



Idag har varit en relativt lugn dag. Oliver jobbade så jag och Jamie spenderade morgonen i soffan och mös. Sen när Ollie kom hem så städade jag som tusan, det behövdes!

Jag behöver råd! Jag gick ner jättemycket när jag födde, gick ner till 81kg, skitbra! Bara det att så fort jag födde så kom mitt sockerberoende tillbaka, med besked! Jag har nu gått upp till 88kg igen! Är helt deppig! Jag vet att jag inte ska äta skit men kan inte stoppa mig själv!
Jag vill börja träna, tänkte gå och köpa kort i veckan. Men det är inte det som är problemet utan hur fasen jag ska sluta med godiset. Känner mig bara äcklig och fet :/
jag har iaf försökt börja äta bättre. Frukost, lunch och middag. Det kan jag hålla mig till kanske 4 dagar i veckan. Men äter ändå en massa skit, hur fan ska detta gå?!


Så mycket händer med Jamie. Han snackar massor med oss och älskar när vi sitter och pratar med honom. Nacken blir starkare och starkare för varje dag. Nu har han även börjat sätta sig upp om han halvligger och vi håller honom i händerna. Han liksom drar sig själv upp, sötnos!
Han dreglar massor och tuggar på sina händer, är det inte lite tidigt för att börja klia i munnen?
När jag var och fikade med Sandra och Malin i torsdags så försökte han härma Malin när hon vinkade. Han gjorde det flera gånger efter henne, inget sammanträffande med andra ord. Han är så duktig!

Älskar honom verkligen mer och mer för varje gång jag tittar på honom. Han är så fin, fattar fortfarande inte att han är vår. Att vi har skapat denna lilla kille!




 

 

 

Det finaste vi gjort!

 

 

 

Kommentarer
Carro

Neo käkar också massa på sina händer, tror inte det kliar i munnen på dom, jag tror det är för att dom har "hittat och kommit på att händerna finns och dom går att äta på" :)



söt han är jamie :)

2010-06-12 @ 21:26:28
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
J U L I E

sitter i samma båt tyvärr så jag har nog inga bra råd :(

2010-06-13 @ 00:50:09
URL: http://juulieee.blogg.se/
Emma

Han är så sööt! Vill äta upp honom!

Förstår dig med sockerberoendet.. har tyvärr inga bra tips.

Dom säger ju att om man äter ordentligt som man ska så ska suget försvinna men det gör det inte för mig. Efter maten är jag alltid sugen på något.

2010-06-13 @ 14:24:28
URL: http://nutiopa.blogg.se/
mikaela

nåt som verkar funka för mig är att små portioner ofta. just nu består min diet av ett vanligt nyttigt mål per dag + 4 eller 5 pulverdietpåsar. sen äter jag nötter för att inte bli knäpp av att aldrig på tugga maten. jag har totaltappat mitt sockerberoende nu och har hållt på i en vecka! inte ett dugg sugen är jag. var tvungen att äta lite tårta idag eftersom jag fyller år imorgon :p men det kändes inte alls som att jag var sugen.



godaste pulverpåsarna jag smakat är naturdiets hallon vanilj. testa dom när du känner sockersuget! då får du i dig näring istället för skit :)



har börjat "träna" genom att kolla på en massa godis och stå emot haha. och jädrans vad stolt jag blir av att lyckas.



lycka till!

2010-06-13 @ 16:41:22
URL: http://pickadoll.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: