2010-07-08 ? 22:00:23

Hejdå vagnen!



Efter att ha kört den nya vagnen i några dagar nu så har vi bestämt oss för att behålla vår gamla. Babytravel vagnen hade mycket mindre fjädring, liggdelen var väldigt liten och instängd, sittdelen gick endast att ha framåt (så att barnet inte ser dig) och inköpskorgen var väldigt liten.

Idag testade vi att sätta på sittdelen på vår gamla vagn och jmföra, och vi provsatte även Jamie i den. När jag då såg hans stora soliga leende för att han var så stolt att sitta själv och att kunna se mig så bestämde jag mig på stört att jag minsann inte vill ha en vagn där barnet endast åker framåt, icke sa nicke!
Det kändes också lite sorgligt att sälja vår "första vagn", vagnen där Jamie låg i som nyfödd och allt.



Så nu ikväll satte jag in den nya vagnen på blocket.se igen. Så här ser den ut

Det är en jättefin vagn, men inget för oss.


Igår kväll la jag också in vår gamla spjälsäng plus tillhörande skötbord. Jag betalade själv 1000:- för det på blocket, men fick sålt det för 1500:-, inte illa va? Man får ju vara smart!

Imorgon ska jag åka med mamma till IKEA och förhoppningsvis köpa den vita MALM byrån till Jamies kläder. Den var slut sist vi var där. Tänkte åka inom babyproffsen och köpa en lekbåge till babysittern också. Dessutom ska jag till ÖoB och köpa en liten pool där jag och Jamie kan svalka oss i. Vi har ju ett stort parasoll i trädgården så kan ställa poolen under det för att få skugga till J.

Idag bokade jag också plats på babysimmet
, ska bli så himla roligt! Ska gå med ett par tjejer ifrån mammagruppen som jag brukar fika med. Det blir på torsdagar kl 13.30. Har även dragit med mig samma tjejer att följa med till mammagympa i september när det sätter igång efter sommaruppehållet.
Det ska bli jätteroligt att umgås med tjejer som har småpluttar i samma ålder som Jamie. Jag tror det är nyttig för honom att träffa andra bebisar också. Jag känner nämligen ingen annan med barn :/

Nej nu ska jag gå och ta det lite lugnt innan Jamie vaknar och vill ha tutte. Då har man inte mycket att säga till om, det är bara att släppa allt och börja strippa. Oliver önskar att det gick lika snabbt att få av mig kläderna när han skrek ;) 

Avslutar med en bild på underbart glada lillskiten när han provsatt sittdelen innan ikväll. Smälter men inte bara?
Eller är det bara jag? ;)


Jag håller ditt hjärta i mitt hjärta!
Kommentarer
Carro

Jaha, Neo är super stark, han står själv i famnen på en det ända man behöver göra är hålla balansen åt honom, sitter jätte bra också, syns på bilderna :)



Jo tältet är hur bra som helst, :)

2010-07-08 @ 22:20:34
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Veronica

Ja jag köpte poolen för 200 kr på maxi, perfa :)



den vita malmbyrån har vi också i Nims rum :) Superfin! Nu ska jag bara hitta en bokhylla också, sen är det klart!



Ok då förstår jag varför han slutar. Tråkigt när folk lägger tid och energi på att vara elaka. Jag brukar ignorera sådana kommentarer i den mån det går.

Får som tur är inte så många :)



Babysim har vi också bokat in oss på i höst :) Ska bli så kul, längtar verkligen :)



Kram

2010-07-08 @ 22:36:52
URL: http://attblifler.blogg.se/
Sandra

Jag tycker ni gjorde rätt i att behålla den "gamla" vagnen. Jag tycker både att det är en snyggare och en bättre vagn och dessutom tycker jag att det är så mycket värt att kunna ha vagnen vänd mot sig. Vi har en emmaljunga (som vi köpte ny till Hugo föddes) och en babytravel syskonvagn och jag tycker mycket mer om att se Hugo när vi är ute med vagnen än att ha honom bortvänd. Har alltid haft han vänd mot mig och han är 21 månader nu, mycket roligare att kunna se varandra och prata=)

2010-07-08 @ 22:37:49
URL: http://sandrasj.blogg.se/
Carro

Oj, så gör faktist inte Neo, har aldrig behövt spänna fast honom, kanske är läge å börja göra det? nån gång måste ju vara första gången. Han har aldrig som satt sig själv upp i babysittern eller vagnen, dock gnäller han om han inte ser ut ur vagnen. Har inte stoppat sittdelen än utan pallar upp honom i ryggen när han vill upp å se världen :)



Han har heller inte vänt sig från rygg till mage eller tvärt om.. men det kommer :) Dock har han börjat greppa leksaker väldigt bra! han sträcker sig efter saker när han sitter i matstolen å så :)



ja helt klart, det är så underbart. älskar verkligen å följa hans utveckling. nu känns dom inte lika små längre och jag läääääängtar tills vi ska börja ge smakportioner :)

2010-07-08 @ 22:38:46
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Anonym

Vad mycket äldre din bebis ser ut!! Än bara 3 månader.... beter sig och ser ut som typ 6-7 mån...

2010-07-09 @ 01:00:56
sandra

Emmaljungan är verkligen så mycket snyggare och bättre på alla sätt och vis, bra val!

2010-07-12 @ 11:54:46
URL: http://gonatcha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: