2010-07-30 ? 23:02:31

Fetto = JAG!


På söndag blir Jamie 4 månader, galet!
Då är det iaf 4 veckor till hans dop. Jag skulle såå gärna vilja gå ner minst 6kg tills dess.
Jag vet vad jag bör göra för att klara detta, men det är en sak att veta VAD jag ska göra och en helt annan sak att faktiskt göra det.

Jag erkänner, jag ÄR sockerberoende! Ända in i min kärna, jag älskar socker mer än....ja mer än mycket iaf!
Jag äter massa kexchoklad och även sveriges mest sålda bil Ahlgrens. Hur gör jag för att sluta? Jag vill verkligen att måndag ska vara sista dagen jag trycker i mig socker som om det vore min sista dag i livet. Men HUR gör jag!!?
Jag har inget emot att träna, tycker det är skitskoj! Promenader däremot, blä! SÅ tråkigt!
Men kanske ska lägga över en massa bra musik på mobilen och ta Jamie på en promenad varje dag.
Men hur ska jag se till att jag gör det när ingen DRAR mig ut genom dörren? Min självdisciplin är sämre än sämst.

Jag vet vad jag BORDE göra, men hur kan jag se till att jag verkligen gör det? ......

Jag känner mig extremt fet just nu, så jäkla trist. Vill inte känna så, vill gå ner i vikt.
Jag behöver inte banta, för min mat är det inget fel på. Tränar gör jag redan, så ofta jag kan med en liten. Jag får ju anpassa mig efter när jag hittar barnvakt eller när Oliver kan vara hemma i tid.
Jag behöver bara sluta med allt jävla socker jag äter. Men det är SÅ otroligt svårt, det är 1000ggr gånger svårare än att sluta röka. Fråga mig, har slutat två gånger :)

Peppa mig, ge mig tips. HJÄLP!

Jag vill inte vara ett fetto längre.......

Kommentarer
Magdalena

Har också svårt att stå emot socker. Framför allt choklad. Fick cravings efter choklad under graviditeten med Elin och det sitter liksom kvar än... Har tyvärr inga tips, men får du några bra får du gärna dela med dig. :)

2010-07-30 @ 23:48:25
URL: http://makane.blogg.se/
Soppe - Nicole's morsa

Åh det där jävla sockret, det är ju rena rehab när man ska sluta.

2010-07-31 @ 09:09:35
URL: http://sbergdahl.blogg.se/
eriika

jag har 15 babykilo av mina 30 kvar som jag vill gå ner, plus nått extra för jag hade lite sambokilon jag lagt på mej innan jag blev på tjocken :P jag vill såååå gärna bli av med dom. kan fortfarande inte ha några av mina pre-preggokläder typ. vill inte ha vanliga linnen heller för det ser för jäävligt ut. så jag glider fortfarande runt i mjukisbraller och slår på stort me leggings ibland me nå stora tröjor över.. och de går ju inte när de är fan 30 grader nästan varje dag, man svettas ju ihjäl :P



min karl vill oxå gå ner sina babykilon så egentligen skulle vi taggat varann men de går som dåligt. haha. de är alltid "efter helgen SKA vi bli nyttigare, hålla oss med gosaker på helgen och gå ut och gå me, äta lite nyttigare på vardagarnar" de funka int:P man är fan sjukt beroende av både fett och socker..



men har du ingen kompis/familjemedlem/whatever som är taggad så ni kan tävla lite, typ "idag har jag rört mej så här mycke, ätit det här, gått så många steg(stegräknare), så många armhävningar" osvosv.. och sätta en tidsgräns för en målvikt. jag tror det funkar bra, så länge man har en motivation själv och en motiverad medtävlare :P

2010-07-31 @ 10:31:36
URL: http://headtrips.blogg.se/
mikaela

mitt bästa tips: http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/ ! :D

läs igenom den, finns många fiffiga tips och recept! t.ex bananglass.

hon har fött 5 barn så henne litar jag på. värsta guden i mina ögon, haha.

2010-07-31 @ 12:46:40
URL: http://pickadoll.org
Veronica

Förstod att det inte var hemma hos er, men som du säger, fint var det :)



Vilken skillnad innan och efter flaskan. Nim är 4 månader och en dryg vecka, 8 kilo vägde han igår. Vi vägde han en snabbis hemme med kläder osv.. men iaf ;)



Ang ditt sockerberoende så finns det saker du kan göra. Sockerberoende bildas när man har obalans i kosten. Så även om du tror att du äter bra så gör du förmodligen inte det. Ett annat knep att slippa sötsug är att äta regelbundet och dricka 3 liter vatten om dagen. När jag gick ner mina 8 kilo så gjorde jag det på 8 veckor. Jag använde Herbalifes näringsprodukter. Mådde bra och minskade i vikt. Perfa :) Lycka till, du grejjar det! Annars får du säga till, jobbar ju som hälsocoach :) Kram

2010-07-31 @ 20:54:43
URL: http://attblifler.blogg.se/
Veronica

Och jag kommer skriva märke när recensionen kommer.. och även vart man kan köpa det osv :)

2010-07-31 @ 20:55:19
URL: http://attblifler.blogg.se/
Elin

Äta regelbundet var 3dje timme lite men ofta, drick massa vatten minst 3 liter om dagen, blir du godissugen tar du en frukt eller går in och borstar tänderna och dricker lite vatten och tar ett tuggummi :) träna minst 3 dagar i veckan :)

2010-08-01 @ 14:01:32
sara - mamma till wilda

Jag vet att pulverdieter inte klingar fint i öronen, men jag kan verkligen rekommendera Cambridge. Man kör en kur på 2 veckor. Den innehåller inga kolhydrater vilket gör att man avgiftas från socker samtidigt som man går ner i vikt..

2010-08-03 @ 19:03:56
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: