2010-07-22 ? 00:21:02

Dublin resa bokad!


Har haft en mysig kväll. Jamie somnade strax efter 21 och jag och Oliver åt god laxwok och fick sen lite mystid för oss själva. Det är inte ofta det händer så då får man ta tillfället i akt.

Vi bokade även resa ikväll. Den 17e november åker jag, Oliver och Jamie till Irland, Dublin närmare bestämt (eller vi ska till Naas som ligger ca 40 min ifrån Dublin). Där bor Olivers mamma och jag ska för första gången träffa hela hans irländska släkt! De ska bli kul för dom att få träffa Jamie också, de har inte sett honom annat än på bilder. Vi stannar i en vecka. Jag sitter redan och letar efter ridhus i närheten, det har alltid varit en dröm att rida i den irländska naturen! :)

Är det något som flugit med en liten? Jamie kommer då vara 7 månader och vi ska köpa en sulky att ha med på resan. Hur ska man bäst förpacka den så att den inte skadas på flyget? Antar att det inte räcker med en stor bag?
Kommentarer
Veronica

Men då sov han ju bra :)

Jobbigt att han är svår att söva. Lite orolig? Kanske har ni gjort om ngt så han inte känner igen sig? eller prova att ge honom en snutte, det har Nim börjat med när han ska sova/vila. Han blir lugnare då har jag märkt. Och så har han ngt att snutta på när det kliar i tänderna. Nappen gör ju ingen nytta då.



Och du ska absolut inte känna dig värdelös för att du ger ersättning. Du måste göra som jag, lägga ditt amningsbehov åt sidan och se det som så att det handlar om Jamie. Att han ska vara mätt och belåten. Inget annat :)



Vad bjuder dagen på då?



kram

2010-07-22 @ 08:40:17
URL: http://attblifler.blogg.se/
sofie

jag och Leon flög till stockholm, från Malmö, när han var 4 månader. Jag fick checka in vagnen som specialbagage, och köpa en stor plastpåse att lägga den i. Det funka bra och vagnen kom fram hel :)

2010-07-22 @ 14:33:15
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Veronica

Jag hade väl lite tur, min mamma "varnade" mig för att inte börja vyssa/buffa Nim till sömns så jag har aldrig gjort det. Har man väl börjat brukar man få fortsätta, tyvärr.. Och även om man vill göra allt för sitt barn kan det ju vara fruktansvärt jobbigt om det ska ta timmar varje gång de ska sova/vila.



Jo klart du ska amma på, så mycket du kan. Så han inte tröttnar på bröstet.



Mys med mammaträff :)

Kul med egengjorde inbjudningskort. Gjorde vi med, fast beställde via nätet :) Vi ska på herbalifes extravaganza hela helgen. Så Nims farmor är här och passar Nim och hans två kusiner. Så det kommer bli en späckad helg.

Vad ska ni göra för skoj i gbg?

kram

2010-07-22 @ 15:39:28
URL: http://attblifler.blogg.se/
Tess

dom har såna bagar (stavning?) på flygplatsen som är till för vagnar å sånt och dom är bättre än plastpåsarna man får hyra dom för tror de va 180 kr /vecka....

2010-07-24 @ 00:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: