2010-07-27 ? 15:40:33

Dopplanering



Har suttit och planerat lite på dopet idag, det börjar ju närma sig.
jag ringde för att kolla om församlingshemmet var ledigt, men det var det tyvärr inte. Så ringde min morfar och de skulle kolla om lokalen vid dom (5 min gångväg härifrån) var ledig, isåfall ska vi ha dopkalaset där. Lagom nära plus att vi kan ha det från dagen innan och förbereda då.

Jag har även en liten överraskning till dopet men det får ni se på dagen, eller ni som läser, får se det dagen efter i bilder :) Jag sa det till mamma och hon trodde jag var gravid! Haha nej SÅ kul ska vi inte ha det riktigt än! Jamie håller mig tillräckligt ockuperad!

Jag och Oliver ska välja bild till inbjudningkorten ikväll och sen ska jag be pappa att trycka dom, så att vi ÄNTLIGEN kan få dom postade!

Måste snacka med min faster Ingela också om doptårtan som hon ska baka. Ska meddela hur många vi blir och fråga om hon kan "skriva" Jamies dop på dem.
Har fortfarande inte bestämt vad det blir för mat. Antingen beställer vi en smörgåstårta eller så gör vi lite matpajer, pastasallader och färskt bröd till, vad tycker ni?

Dopklänningen är ju redan inhandlad sedan några veckor så nu ska vi bara hitta några fina kläder han kan ha på sig på festen efteråt.

Har kollat runt lite på hur jag vill ha dukningen också och fick några bra tips :)

Nej nu får jag hoppa in i duschen, för snart kommer Oliver hem och då ska jag iväg och träna.
Kommentarer
J U L I E

Dela gärna med dig av bilder och inspiration :)

2010-07-27 @ 21:13:19
URL: http://juulieee.blogg.se/
Anna

Vi hade pastasallad, bröd och oliver på Alvas dop! Ett dukningstips är att pryda dukarna med stora skumgodisnappar och tex röda ferraribilar eftersom det är en pojk som ska döpas! Finns fina röda godishjärtan åxå! Det var uppskattat på Alvas dop, gästernaa satt & mumsade godis mellan mat och fika!

2010-07-28 @ 20:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: