2010-01-29 ? 14:53:11

Uppdatering


Har ju verkligen inte skrivit på lääänge nu! Har verkligen saknat det och särskilt varit lite ledsen över att jag inte dokumenterat graviditeten så väl som jag ville göra. Men det får bli som det blir.
Har ju hänt väldigt mycket sen sist.

För det första var vi ju på ultraljud, där allt gick super. Fick veta att vi väntar en liten pojke. Jag hade upp till det ögonblicket varit hundra på att det var en flicka, men icke. Jag kommer ihåg att när vi precis kom ut ur rummet där vi gjorde ultraljudet så var jag tvungen att gå in på toaletten, det kändes så overkligt. Jag stod i säkert 5 min och bara tittade på mig själv i spegeln, upprepade för mig själv att "du ska få en son", "du ska få en son". Det kändes helt overkligt. Han var det vackraste jag sett (såklart) och han täckte sitt lilla ansikte med sina händer så fort barnmorskan drog med maskinen over ansiktet, det gillade han inte!
Men sen det ögonblicket känns det helt självklart att jag ska bli en pojkmamma, kan inte tänka mig något annat nu.
Oliver blev också superglad över att det var en pojke. Men nu är han helt inne på tjejer haha, nu tänker han på hur vi kan göra för att det ska bli en "pappas lilla flicka" nästa gång, det är så man blir rörd!



I november reste vi till England då Olivers syster skulle döpa deras lilla son som föddes i juni. Vi passade på att först åka till London och hälsa på alla hans vänner. Jag träffade även Lisette och Bea vilket var en evighet sen.
Att vara i London kändes väldigt konstigt, det känns som om det var ett helt annat liv. Både jag och Oliver hade problem med allt folk, vi har vant oss vid det lugna tempot här hemma i Sverige nu. Vi bara tittade på varandra och vi visste båda två då att vi hade gjort rätt val i att flytta till Sverige, allra mest nu när vi väntar barn.
Skulle aldrig kunna tänka mig att uppfostra barn där, aldrig!

Efter London åkte vi upp till Bimringham där Ollies syter bor, spenderade 5 dagar där. Lilla Daniel var 5 månader och det var helt underbart att få hålla en bebis och leka med honom och vara med i allt det vardagliga. Men det som var bäst var att se hur Oliver lekte med honom och hur dom älskade varandra, jag vet att Oliver kommer att bli en alldeles underbar pappa, en mer omtänksam person får man leta efter.


Sen var det jul och nyår, vilket gick väldigt smärtfritt, jobbade ganska mycket bara. Sen fyllde jag 23 i januari och sluttade jobba i måndags. Så nu är det bara till att gå och vänta på att lillkillen vill komma ut till oss.
Jag vet att jag kommer att vara jätteutråkad nu den sista tiden.
Men det gick inte att jobba längre, hade så ont i hela bäckenet och ryggen, så går hellre hemma då och tar det lugnt. Ska pilla med det sista här, lär väl börja sortera skåp osv nu när boandet sätter igång på riktigt haha.


Nu när jag är tillbaka så ska jag verkligen försöka att skriva varje dag, har ju massor med tid nu.
Innan jag går så bjuder jag dessutom på 2 ultraljudsbilder på vår älskling






På återseende.
Kommentarer
J U L I E

Hehe det ser ut som om han röker pipa eller nått på andra bilden... små rökmoln som komer upp :-D

2010-01-29 @ 18:36:08
URL: http://juulieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: