2010-12-07 ? 21:32:22

Aj



Dagen började tidigt idag, kl 6 slog Jamie upp sina ögon och efter många tappra försök av både mig och Oliver för att få honom att somna om, gick Oliver upp med honom. Jag låg kvar och drog mig i sängen med hopp om att kunna sova lite till, men det kunde jag glömma, ganska snart anlände byggarna till lägenheten ovanför vår.
Det är en etagelägenhet som ska byggas om till två lägenheter, ett jävla liv med andra ord, glömde jag att säga att det låter som om de var i samma rum som oss? Strax efter 7 steg jag upp, hade nämligen bestämt med Sandra igår att vi skulle träffas vid henne kvart över 8 för att sen sticka till gymmet.

Jag cyklade till S vid 8 och det var ju inte det lättaste i snön och slasket, men jag klarade mig helskinnad. När vi är precis utanför gymmet så ska jag plocka upp plånboken med gymkortet i, tror ni inte att jag har glömt den hemma?! Gymet är 24/7 så man måste dra kortet för att komma in i lokalen, men vi lyckades smuggla in mig för den här gången, kände oss riktigt busiga.
Vi började med 30 minuter cardio, S på löpband och jag på cross-trainern. Men efter 2½ vecka vila från träning så kände jag att flåset inte var på topp. Jag fick vila 2*2 minuter under de 30 minuterna, trodde jag skulle svimma ett tag, det blir en större frukost innan nästa gång! Efter cardion körde vi ytterliggare 1½ timme av olika styrkeövningar. Kändes riktigt skönt när vi var klara!

När jag kom hem skulle jag egentligen bara hoppat in i duschen och sen stuckit till ÖF och sen babysim på eftermiddagen, men jag fick en sån OTROLIG huvudvärk, så vi gick inte till något av det. Jag la mig i sängen för at vila vid 13 och låg kvar till 16.30, men lyckades aldrig somna tyvärr. Huvudvärken sitter fortfarande i rejält och har ont i halsen. Hoppas bara inte jag blir sjuk nu, jag och S skulle till gymmet imorgon igen :)


Nu orkar jag inte sitta vid datan mer, ska lägga mig på soffan. Men innan jag lämnar er så får ni en video av ursöta Jamie i badet från nu ikväll.

Kommentarer
Cornelia

Hihi, busJamie! Han har koll på hur man plaskar ;)

Leon älskar också att bada, men har ingen halkmatta till honom.. Så sitter som en hök beredd att ta emot honom om han skulle ramla. Ja, jag är en hönsmamma ;)

2010-12-08 @ 10:21:01
URL: http://corneliahbg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: