2010-08-19 ? 15:57:14

Mat


Jaha då var det ett tag sen man bloggade, har haft fullt upp med att äta, shoppa, promenera och ta hand om lillen.

Igår var jag iväg på mammaträffen och sen gick jag och handlade lite pyssel till dopet och lite annat, hittade även en klänning att ha på mig på dopet. Jag hann hem en snabb runda innan jag skulle iväg med mamma och storhandla. Igår blev det sammanlagt 5 timmars långsam promenade, motsvarande strax över 1000 kalorier, inte illa!
Då räknar jag lågt, har gått lite mer, men bättre att räkna lite mindre.
Jag såg till att äta relativt regelbundet också, det blev frukost,lunch, mellanmål och sen middag,

Idag lär jag inte ha tid med träning, eller ja vi ska städa så det blir ju lite förbränning. Men sen måste jag plugga, sista uppgiften ska vara inne imorgon förmiddag sen ska jag ringa efter kl 12 för betygssamtal.

Imorse blev det samma mackor som vanligt, åt 4 rädisor och 5 sugar snaps till och hade alfalfagroddar på toppen, yum. Lunch blev en omelett på 2 ägg med parmesan, kalamataoliver och ruccola.

Jag var inne på stadium igår och provade lite gympaskor, men inga hade tillräckligt bra med stöd för min fot, så får prova vidare, jag har haft så grymt ont sen i måndags när jag powerwalkade och igår när jag gick så länge, fy fan säger jag bara. Det är hemskt!


Idag har vi börjat försöka få Jamie att sova sina vilostudner i sin säng istället för i vagnen, tycker det är så jobbigt att vara beroende av den. Det går bra så länge någon ligger bredvid och håller om honom, tar kanske 5 minuter sen sover han. Förhoppningsvis så hjälper det till att han så småningom kan få tillräckligt med ro för att somna själv.

Måste bara berätta att jag har ett riktigt matvrak här hemma! Idag kokade jag morötter, broccoli och blomkål och gjorde till puré till Jamie, han åt 1½msk, det var inte jätteomtyckt men det gick ner. Efteråt åt han en hel liten banan som jag mosat. Jag trode han var fullsmockad efter det, men han åt 140ml ersättning också!!

Nej nu får jag ta och skriva lite så jag blir färdig...
Kommentarer
anouk - NeverEndingPreggo

Haha jaa jag har rätt långt t Citygross så det orkar jag nog inte. Men vi har enEko-hall somska bli citygross nästa år. Kaske kan funka?:)

2010-08-19 @ 17:41:29
URL: http://anouk.blogg.se/
J U L I E

hehe en riktig gottegris, det är precis så vi vill ha honom, Nellie och jag :D

2010-08-19 @ 19:30:43
URL: http://juulieee.blogg.se/
Sophie

Hehe menade du att Challe inte får plats i sin stol? :) Vi har både dyna i och en extra kudde så han inte ska sitta så löst.. så den kan han nog ha ett bra tag - men kudden kommer åka snart iaf ;)

2010-08-19 @ 21:50:46
URL: http://ljuvt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: