2010-08-05 ? 23:17:03

Dag 5/28 - You bet!


Jaha idag var det torsdag. Vilket betyder att det är 5e dagen avklarad utan godis! Woohoo!
Fast imorgon är det fredag och då ska jag ha min "en-dag-per-vecka-godis". Det blir rabarberpaj, kexchoklad och bilar! Jag måste också meddela att jag som är ett stoooort cola fan och alltid dricker minst 2 burkar cola zero om dagen inte har druckit det heller sen i söndags, och det hade jag ju egentligen inte behövt sluta med eftersom där inte är något socker. Men det hjälper ju inte sötsuget något direkt tihi.
Så imorgon ska det bli god middag, fredagsgodis och lite mysfilm med älsklingarna kanske?

Idag for jag och Jamie till stan, skulle hitta en födelsedagspresent till Sandra. Jag hittade en, hoppas bara hon blir glad för det, så himla svårt att veta vad man ska köpa! Jamie har varit helt otroligt glad idag! När vi satt på bussen på väg hem hade jag honom ståendes i mitt knä. Han älskar att stå där och kolla på allt folk. Han skrek hööögt av skratt under hela resan hem (20min) Han flörtade med alla tjejerna och var bara helt underbar!
Humöret fortsatte när vi kom hem och Oliver redan var hemma. Han var såå glad av att se sin pappa!
Så dom låg och busade lite medans jag lagade mat.

Nu sitter jag och FÖRSÖKER orka mig till att skriva klart en skrivuppgift till religionen. Efter det har jag bara 2 prov och en skrivuppgift kvar, fast det behöver vara gjort denna helgen :/

Nej det är väl bäst att jag återgår innan ögonen stänger sig för natten!

Sorry för dåligt med bilder på senaste, men får ta snabbuppdateringar nu så hinner inte lägga in några bilder. Blir bättre efter helgen - jag lovar! :)


Kommentarer
Alexandra -mamma till Leia

Mn kompis va cola beroende och slutade med det - hon gick ner hur mycket som helst då!

Tips! Är du sötsugen, så skär upp lite äpple, häll över kanel och kör en stund i micron! MUMS och bara "naturligt" socker. =)



Leia har bara haft hoppgungan en gång, hon va först lite skeptiskt, men hon verkar kunna tycka den är rolig =) Den kostar 299 på babyland. Såg att man kan hitta billigare, men ändå bra skick på blocket/Tradera. =)

2010-08-06 @ 07:24:09
URL: http://triquetra.blogg.se/
Carro

Joo jag vet, vi fick tipset om att fota honom då han är ledsen eftersom man oftast aldrig fotar då :) ddet är ju kul med minnen :)

2010-08-06 @ 09:11:49
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Carro

Joo jag vet, vi fick tipset om att fota honom då han är ledsen eftersom man oftast aldrig fotar då :) ddet är ju kul med minnen :)

2010-08-06 @ 09:11:50
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Carro

Jo bilen är klar på verkstan och det blev 3800, billigare än vi hade trott så det var ju positivt :)

2010-08-06 @ 09:12:24
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Mamma till Nim ♥

Tack..



Duktigt av dig! Hoppas du klarar att äta godis en dag nu då utan att fastna igen..



Cola zero må vara tom på socker, men innehåller massa annat skit som konseveringsmedel.. azpartam etc.. bättre låta blir den där :)



Ha nu en bra vecka :)

2010-08-06 @ 09:15:04
URL: http://attblifler.blogg.se/
Dijana & Theodore

Jag köper Nutramigen på apoteket men receptfritt.Finns där olika sorter??Såna man kan få på recept och utan recept??

Jag känner exakt likadant ang amningen. Det är inte samma sak att ge ersättning, där av den här konstiga känslan i magen att jag förlorar/missar något.

Samtidigt så tycker jag att det underlättar lite med ersättningen, jag kände mig lite begränsad med amningen. Theo skriker hysteriskt så fort han känner lite hunger och då måste man hitta någonstans att sätta sig,gärna lite avskilt utan en massa folk omkring sig m.m. Jag kände mig lite stressad.Men jätte mysigt när vi är hemma och han titta på mig med sina fina ögon med tutten i munnen:D.

2010-08-06 @ 10:22:56
URL: http://mybabybump.blogg.se/
sandra

Vad bra att det fungerar med godiset! Jag vet hur svårt det kan va... En gång i veckan kör jag med, typ. Då får man något att längta till och så blir det godare. Jag skulle - om jag var du - dricka vanlig cola istället för zero, sötningsmedel är rena giftet :X

2010-08-06 @ 13:37:22
URL: http://gonatcha.blogspot.com
Cornelia

Du är så grymt duktig som klarar att plugga samtidigt och som får så fina studieresultat! Jag blir impad!

Du är även duktig som fightas mot sockerberoendet! Det är en fight som jag aldrig hade klarat.. Inbillar mig allt för ofta att sockret är min bästa vän ;)



Ja, att ha någon att dela sin mammaledighet med är helt underbart! :) Du får gärna hänga med på fika någongång om du vill!

2010-08-06 @ 16:43:09
URL: http://corneliahbg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: