2010-04-22 ? 15:03:20

Jamie - 3 veckor idag!


Oj vad tiden går åt här hemma! Även om man faktiskt inte gör s mycket så har man inte tid till något annat än sin bebis. Knappt till sig själv, man får planera toalettbesöken nogrant :P

Allt går jättebra här hemma. Jamie är fortfarande supersnäll, han gråter lite grann ibland, men inte alls ofta. Så lite bortskämd är man allt. Sömnen är dock inte lika bra. Han sover väldigt korta perioder, högst 2-2½ timme och sen vaknar han och vill äta. På natten tar det sån tid också, han äter sen somnar han på mig. Jag kan inte lägga ner honom direkt för då vaknar han igen, så jag får sitta och vagga honom i 20-30min efter han ätit, sen lägga ner honom och hoppas att han förblir sovande, vilket inte alltid är fallet och då börjar hela faderullan om igen.
Inatt har varit en sån natt, inte mycket sömn alls.

Var på BVC i måndags, vägde och mätte lillen, han hade bara gått upp 85gr på en hel vecka, inte så bra med andra ord. Förstår inte varför då jag ammar hela tiden!
Så vi bestämde tillsammans men min barnmorska att jag skulle sänka amningstiden till högst 10min per bröst. På det sätter lär han börja suga mer effektivt och min mjölkproduktion kommer att öka om det är så att jag har lite mjölk. Skulle även ge ersättning vid sista matningen på kvällen då man inte har så mycket mjölk kvar. Jag bestämde mig även för att lägga undan nappen tills vi skulle på besök igen på torsdag (idag)
Så idag var vi tillbaka och då har lillen (läs:tjockisen) gått upp 130gr sen i måndags, så nu är mamma stolt :)
Vi måste ju ha gjort något rätt!
Nu behöver jag inte ge ersättning mer och vi kan börja med napp igen. Nu hoppas jag bara det håller i sig och att han fortsätter att gå upp bra nu!

Jamie har börjat vara mer vaken nu, han är intresserad av allt och gillar att bara titta omkring på allt.
Det är så mysigt när han börjar vara med mer.
Idag är han dessutom 3 veckor gammal, gud vad tiden går snabbt!

Har fortfarande inte hunnit skriva ner en förlossningsberättelse, i helgen kanske!



Så vacker <3




Kärlek
Kommentarer
Carro

Har du testat ligga ner och amma? Det gör jag på nätterna och somnar Neo är det bara att rycka bort tissen och fortsätta sova. Smidigt !! :) jag rekommenderar det starkt eftersom du kan själv fortsätta sova under tiden han smaskar ;p haha

2010-04-22 @ 23:36:40
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Carro

Okej, David var också orolig för att rulla över honom, men jag har Neo på min sida av sängen och sängbordet är som för så han kan inte ramla ner på golvet. :) Jag skulle då ALDRIG orka sitta upp på natten och amma.. jag somnar varje gång jag ammat honom och vaknar efter ett tag då Neo också somnat =p Dom rullar ju ändå inte nu, nä David vann inte den diskutionen här hemma, det är ju ändå jag som ammar och gör det dygnet runt, då måste man ju vara så pigg man kan :)

2010-04-23 @ 09:09:20
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
J U L I E

Naaw mysiga killen då! Det ni gjort är helklart rätt :-D han går ju upp så ;-) Nellie har inte tid förrän på torsdag. JAG tycker hon e pluffsigare om kinderna men man vet ju aldrig ifall d bara e ren inbillning.. hon suger då mkt bättre nu! Skall bli kul att se... Kram på er

2010-04-25 @ 22:38:06
URL: http://juulieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: