2010-04-10 ? 21:45:27

Snart ensamma



Ikväll är det sista kvällen Olivers mamma och syster är här. De spenderar så mycket tid med Jamie som möjligt nu.
Och för er som undrade, nej, jag har inte uttryckt för Oliver hur jobbigt jag tycker det har varit. Hans mamma bor på Irland och hans syster i England, så dom träffas inte så ofta. Jag ville inte få honom att känna sig obekväm med att dom har varit här så har inte sagt något. Jag tycker absolut inte jag har varit otrevlig. Jag har varit så social som jag har orkat, observera att jag hade fött 4 dagar innan dom kom hit, så för det första är man slut pga det och sen har man en liten kille som håller en vaken hela nätterna så är ju inte den piggaste direkt.
Tycker däremot det är lite otrevligt att boka en resa hit så pass tidigt efter jag fött utan att ens fråga oss först. Så om jag har tagit ensamma stunder i sovrummet flera gången om dagen så tycker jag att jag förtjänat det.
Förstår inte ens varför jag förklarar mig här....

Olivers mamma fyller år imorgon, så vi fixade en kaka innan och sjöng. Oliver var nere på stan och köpte en jättefin scarf till henne igår också som hon fick idag, den gillades skarpt! Har spenderat kvällen med att busa med lilla Daniel, som är 9 månader, men så stor han är, ser mycket äldre ut! Nu sover han.
Jamie sov nästan 3 timmar i farmors famn innan, vaknade vid halv 8-8 tiden, så nu ska jag försöka hålla honom vaken till iaf 23-00 så kanske han sover till 3 iaf. 
Inatt var han vaken från kl 3, han ville bara äta och mysa, inte sova, absolut inte sova. Klockan halv 10 så bad jag Oliver att ta över för jag var helt slut, behövde verkligen sova lite. Så jag försökte sova, men Jamie var inte nöjd, så det var bara att amma igen, gjorde det i sängen och som tur var så somnade han där sen. Så vi sov till nästan kl 13. Jamie hade halva sängen och jag och Oliver delade på andra halvan haha, men vad gör man inte för dom små?

Tycker redan mig se förändringar på Jamie, han växer massor, börjar få mer hull på benen (inte för att han var särskilt liten till att börja med haha). Han har riktigt mörkblåa ögon, så tror nästan att han kommer få sin pappas bruna ögon. Han har blont hår efter mig men det är lite vågigt (Oliver hade vågigt hår, när han hade hår tihi).
Satt och tittade bebisbilder på mig igår och hittade en där det likagärna kunde varit Jamie på bilden. Måste ta en likadan bild på honom!

Imorgon tänkte vi ge lillen sitt första bad. Vi har tvättat av honom varje dag nu, men ville vänta med första badet tills vi var ensamma och kunde mysa. Igår trillade även navelstumpen av, inte en dag för tidigt, fy tusan vad den stank!!! Trodde hela tiden att han luktade bajs eller att vi glömt en bajsblöja någonstans tills jag upptäckte att det var stumpen. Fy och pi!

Det absolut finaste vi gjort, älskar dig så! <3
Kommentarer
micksan

Förstår dig precis och du behöver inte alls förklara dig! Kom själv hem från BB igår, efter att vår lilla tjej kommit till världen i torsdags, och kände att man allra helst hade vilja vara ensam ett litet tag, bland annat kunna bada bebisen i fred för första gången osv. Hade dock min pappa och bror här, samt att sambons mamma anlände med buss igår. Har gått bra hittills iaf, men få se hur det fortsätter. Beror väl på hur länge man kommer ha besök.. Pappa och bror åkte just iväg hem så blev ju lite ledsamt såklart. Bara svärmor kvar nu. Som tur är bor sambons bror här på samma ort så hon kanske spenderar lite tid där också så vi 3 kan komma ifrån lite och få vara ensamma också.

2010-04-11 @ 15:11:51
URL: http://micksan.org/lillalyckan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: