2009-09-06 ? 21:23:22

Jobb


Jaha då var "det roliga" slut då. Nu är min sjukskrivning över och jag återgår till jobb imorgon. Det blir en mjukstart med jobb måndag och sen ledig i 3 dagar. Känns om jag har mycket att ta igen, jag har liksom legat i dvala i 3 veckor känns det som. Jag får sätta in lite fikadejter med tjejerna och ska dessutom på rättegång på torsdag, mindre kul, vill ha det överstökat!

Idag har vi haft en underbart mysig dag. Oliver har tjatat om att baka så vi gick ner och köpte ingerdienser ock bakade chocolate chip cookies, har adlrig gjort det innan, men jag gillar mina så underbart mjuka i mitten och vi lyckades, fy så goda de blev! Orkade bara en, men Oliver har nog tryckt i sig 3(!!). Vi bakade chokladbollar också, men dom står fortfarande orörda i kylen, det är gott att kunna gå och ta sig en om man är sugen :)
Men sen jag blev gravid så har mitt sockersug legat på noll, i stort sätt! Men nu är jag sugen på mat hela tiden, vilket jag inte var innan.

Tog på mig min tajta omlottklänning innan, när jag köpte den tyckte jag den satt så snyggt och jag såg skitsmal ut i den, det var ett tag sen nu. Jag ville ta på den idag för att se om jag ser gravid ut. Jag kan deffinitivt se lite skillnad, Oliver också. Men jag har inte tillräcklig bula för att gå ut i den än, för även om jag ser en lite gravidbula, så ser alla andra en tjock tjej i för liten klänning! Hahah men den kommer vara jättefin när magen blir större!

Jag har även seriöst börjat fundera på att sätta i en kateter i mig själv(!!) Jag orkar inte ens räkna hur mycket jag springer och kissar om dagarna, även på nätterna går jag upp 3-4 ggr minst, det lär ju inte bli bättre ju större bebis blir heller!
Fast trots att tanken har slagit mig så tror jag att det hade varit dödsstöten för Oliver. Inte nog med att jag har gått runt som en zombie nu i 3 veckor. Osminkad, duschar varannan dag, fett hår, hålig t-shirt (som ärligt talat borde blivit slängd ett antal år tillbaka, men oh gud så skön), ett inte alltid rosenglatt humör och äter allt som kommer i min väg.
Nej nu får det bli en ändrig, annars blir det nog inte fler barn, eller sex överhuvudtaget ;)
Idag har jag både duschat, rakat mig och sminkat mig, klädde tom på mig något annat än myskläder, iaf i en timme, det räknas!!

Nu blir det snart läggdags, men först sätta mig och mysa med älsklingen de här sista timmarna innan jag återvänder till verkligheten.


Kommentarer
Trolltoka/Ida

Hoppas de går bra idag på jobbet!



Kakorna lät ju bra goda! Undra om man skulle flirta lite efter receptet? ;-)

2009-09-07 @ 09:32:13
URL: http://trolltoka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: