2009-07-30 ? 08:18:22

Vissa betyder mer än andra!

Vaknade nyss, fattar inte att jag inte kan sova längre när jag är så trött. Men vaknade ganska utvilad iaf med solen skinande rätt in i rummet, det ser ut att vara rätt så fint väder idag. Igår skrev jag och Oliver på kontraktet på nya lägenheten, ska även cykla förbi mina nuvarande hyresvärdar och lämna in uppsägningen på denna. Det känns lite dumt att säga upp lägenheten då vi bara bott här i 5 månader. Men ni som inte vet historian så är det så här:

När jag och Oliver flyttade tillbaka ifrån London så hittade vi ingen lägenhet i Helsingborg, så det slutade med att vi flyttade in provisoriskt med min bror i Landskrona, senare kom vi att ta över lägenheten. Men efter att ha bott där i lite över ett år så ville vi verkligen in till Helsingborg igen, vi fick tag i en fin 3a som dessutom renoverades för oss, den är jättefin. Saken är att det är på 3e våningen, utan hiss och inget barnvagnsrum. Så det känns inte så logiskt att bo kvar här nu, kan ni se min slita på en barnvagna upp och ner 3 våningar så fort jag vill gå till affären eller gå ut och gå? Nej just det. Så när jag fick reda på att mina föräldrar ska flytta ifrån sin lägenhet så var vi jätteintresserade av att ta över den. Den är lite mindre än denna, men det positiva väger definitivt högre än det negativa. Den här lägenheten nligger på bottenplan, har en stor trädgård, uterum, tvättmaskin och torktumlare. Tänk själv att bara kunna gå ut i trädgården i juni med vår lilla pojke/flicka och bara ligga och mysa på en filt, underbart! Vi kontaktade deras hyresvärd och vi har fått lägenhet. Det bästa med det är att vi flyttar inte förrän i november, vilket betyder att jag är drygt 20veckor gången och kan därmed inte bära tunga saker, guuuud vad synd ;)
Det känns verkligen som om allt ramlar på plats nu.

Det känns verkligen jätteroligt att ha så underbara människor omkring sig. Som stöttar en i vårt och torrt och som jag vet alltid kommer att finnas där för mig, vad som än händer. Tjejerna jag refererar till är S & M, vi har känt varandra i stort sätt halva våra liv, det har varit jätteroligt att växa upp med dom, och det ska bli ännu roligare att spendera resten av min framtid med dem vid min sida. Ni betyder så mycket! Mer än ni anar!
Att ni stöttar mig nu och är så glada för mig utan att döma eller ifrågasätta är ovärderligt!


Kommentarer
Sandra J

Haj gumman.

Läste precis din blogg, blev otroligt rörd gumman! Tack för de fina orden, jag känner samma för dig.

Jag kommer alltid att ställa upp för er med vad jag kan!

Du är en underbar vän och jag vet att vi alltid kommer att stötta varandra i vad som än kan komma i framtiden.

Haha sitter med tårar i ögonen när jag skriver detta, jag är så himla glad för er skull, verkligen!

Vi ses imorgon. Puss på magen :)

2009-07-30 @ 11:23:23
Malin

Hej gumman!

Gud va glad jag blir av att läsa det! Jag känner detsamma för dig! =)

Jag vet hur mycket detta betyder för dig och hur bra föräldrar ni båda kommer att bli! =)

Är så himla glad för er skull. Kom ihåg att det bara är att säga till om du behöver hjälp med något, både nu och efter bebisen har kommit till världen. =)

Ses imorgon.

puss o kram

2009-07-30 @ 23:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: