2009-07-31 ? 22:36:25

Presenter



Idag har jag träffat mina underbara tjejer! Var jättekul att se dom båda, det är verkligen fantastiskt att ha våra små träffar där vi kan sitta och snacka om allt mellan himmel och jord, fast ärligt talat så blir det mest snack om mig och bebis. Jag försöker prata om annat, men det verkar som om vi hamnar tillbaka i bebisträsket igen. Jag ber om ursäkt om ni tycker det är jobbigt och säg bara till om jag pratar för mycket bebis, men det är väldigt svårt för mig att tänka på något annat just nu. Det är nog i stort sätt det som är i mitt huvud, massa flygande bebisar och alla tankar som kan tänkas förekomma under de första veckorna av en försföderska i hennes lilla huvud! Men bara slå till mig så vaknar jag ur min babykoma ;)

Fast S & M verkar också jätteglada och förväntansfulla! Blev otroligt överraskad av presenter idag. Jag? Presenter? Varför då? Jag fick ett vackert Bola halsband av Sandra, som jag fullkomligt ÄLSKAR! Jag älskar det silvriga och jag älskar att få just den presenten, den betyder så mycket på något sätt. Kanske för att S såg hur upprymd och glad jag var över att köpa just denna till min sambos syster när vi fick reda på att hon var gravid, och hon såg hur jag var när jag beskrev vad den gjorde och varför den kunde vara bra. Den är speciell för att S vet vad det betyder för mig att få just denna presenten. Eller tillåt mig ändra mig, S är helt otroligt speciell för att hon vet vad det betyder för mig! Det är SÅ det är! Jag och Oliver har suttit och lyssnat på den nu ikväll och bara föreställt oss hur bebisen kommer ligga där inne om X antal veckor och lyssna till det här underbara ljudet, och förhopningsvis kommer bebisen känna all kärlek som det här ljudet representerar. Både från oss men också av S.

Sen fick jag 2 superfina böcker av Malin. Båda var jättebra och jag ser fram emot att läsa den ena. Den andra betydde extra mycket för den var riktad till oss båda, vi ska mycket roligt att ta oss igenom den boken. Det var en bok där man fyller i sina tankar och känslor under graviditetens gång, för både mamman och pappan (den var delad så hälften av boken var tillägnad till vardera förälder) Oliver blev SUPERglad, för det är det första som involverar honom. Eller ja, allting involverar väl honom, vi ska ju båda bli föräldrar, men det är nog lätt att han känner sig utanför, så därför blev han jätteglad att något var till honom också! Jag skulle tacka Malin så jättejättemycket, men jag har en känsla av att hon läser det här! :)


Tack till er båda, ni gör mig så glad, blir alldeles rörd av era gester, det kanske inte märks, men jag blir verkligen det. Det betyder så mycket och det känns så skönt att veta att jag har er! Wove yoy! ;)





Sen har jag fått hem lite vinster ifrån Tradera också, ja jag är beroende, har inga som helst problem att erkänna det. Fast jag har faktiskt börjat beställa lite saker som inte är brunt!

Jag har faktiskt mått mycket bättre de senaste 2 dagarna, det är riktigt skönt. Jag har mått väldigt illa innan. Men nu kommer det bara när jag känner vissa lukter, fast det försvinner ganska snabbt igen. Har fortfarande ganska mycket molvärk i livmodern dock, man känner hur det drar och sticker. Det känns som en mensvärk, fast värre. Så min räddning är mammas vetekudde som jag har lovat, den åker in i micron på kvällen. Det är så skönt att ha den på magen, det hälper faktiskt mot smärtan.

Som sagt så hade jag tagit på mig alldeles för mycket jobb igen. Har jobbat 15-21 idag, ska jobba 7-12 imorgon bitti och sen 15-21 imorgon kväll, sen upp och jobba 11-19 på söndag, sen är det bara 7 dagar kvar tills nästa lediga dag.
Men jag känner att så länge jag orkar jobba så här så kommer jag att göra det, för jag vill verkligen kunna spara så mycket som möjligt. Om kroppen börjar säga ifrån så slutar jag ju självklart, man vill ju inte göra mer skada än nytta.

Ikväll kom jag hem till en storstädad lägenhet, helt underbart, Oliver hade tom torkat golvet bara några minuter innan jag kom innanför dörren, så här doftade helt fantastiskt!

Nu blir det till att slänga in vetekudden i micron och försöka sova, ska ju snart upp igen.
Sov sött



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: