2010-11-02 ? 19:41:33

Planer



Usch är fortfarande ganska förkyld, börjar bli bättre nu dock.

Idag var jag och Jamie på öppna förskolan en runda: Bvc sköterskan var på höstlov så vi satt mest och snackade, mysigt mysigt! Precis när vi gick därifrån öppnade himlen sig, tur man inte har så långt hem!

Jamie har varit så go idag, han är så kelig. Tycker om att pilla mig i ansiktet och undersöka, borra in sitt huvud i mitt och bara mysa. Han har även börjat gnussa sin näsa emot min och så skrattar han, underbara unge! Man blir så himla glad!

Fick syn på en ny möbelaffär som öppnar på torsdag i Malmö. Där är en soffa vi JÄTTEgärna vill ha! Så har lagt ut de möbler vi vill göra oss av med på blocket, får se om vi får det sålt.
Vi vill göra om helt i vårt vardagsrum, nu har vi ganska mycket saker här inne. Vi vill ha en mindre, mörk soffa. En matta, ett runt vitt soffbord och sen en vit tv-möbel. I ena delen av rummet ska vi göra en lekhörna till Jamie där han har sina leksaker, sacco-säck och allt annat han kan tänkas vilja ha. Eftersom hans rum kommer att bli kompakt vill jag inte ha hans leksaker där inne så där inte blir nån plats över. I hans rum kommer vi att ha hans spjälsäng, skötbord, hyllor på väggarna och kanske hans byrå, annars tar vi och köper ett litet set med bord och 2 stolar att stäla in där. Det kommer säkert bli bra! Sen vill vi ha nytt matbord i köket också, gillar inte alls vårt.
Åh det är så mycket man vill ha, man kanske borde vinna på Lotto?

Men får jag sålt allt det jag har satt in på blocket så får vi ihop en hel del pengar att köpa nytt med. Vi tänkte be min mamma passa Jamie nån dag snart också. Då ska vi gå igenom hela lägenheten och rensa bort ALLT vi inte vill ha. Jag vill ha ett organiserat hem med minimalt med saker, typ tvärtemot vad vi har nu!
Sen tänkte vi lägga upp en del på tradera och resten ska vi sälja på loppis.
Så mycket att göra så lite tid!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Imorgon ska jag iväg och fika med mammagruppen, har inte varit där på så länge nu. Antingen har jag varit för trött eller sjuk. Men nu känner jag mig tillräckligt pigg och jag är nästan frisk, så tänkte ta mig ut och vara lite social :)
På kvällen blir det sannolikt gymmet, har vilat sen i lördags så nu är det på't igen!

 

 

Min snygga man!

 

 

Kommentarer
Carro

Vi har också börjat göra om här hemma, blev så less på dom möblerna vi hade :p dock vill jag också ha en ny soffa men det får vänta :)



Så söt han är Jamie :) så himla glad

2010-11-03 @ 06:44:10
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
ÅSA





söta bilder ^^

2010-11-05 @ 10:51:55
URL: http://enjaveltill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: