2010-03-27 ? 17:24:37

Dagen som flugit bort..



Vaknade i morse av att brorsan och Challe gick utanför dörren, de skulle till affären och handla nybakade bullar, mums! Klockan var runt 9 då, med andra ord hade jag fått drygt 5 timmars sömn.

Vi gick upp och åt och sen så stack dom. Jag satte igång och städa och Oliver bara skakade på huvudet. Han tror jag har OCD, jag bara städar hela tiden nu haha. Men det är flera anledningar: Det distraherar mig (för tillfället), jag tycker om att ha det rent helt enkelt och så hoppas man ju att lite aktivitet kan hjälpa att sätta igång förlossningen.

När jag var klar så hoppade jag in i en dusch och satte igång den sista maskin tvätt jag hade.
Sen la vi oss i sängen och mös, satte på någon film som vi somnade till runt 12-13 tiden haha oh vi vaknade för en liten stund sen. Så skönt att vila mitt på dagen!

Inga känningar idag än så länge, mer än de vanliga förvärkarna, så lär ju inte bli bebis den 27e heller :/
Imorogn är det BF-dagen, shit! Den dagen som man gått och längtat så mycket efter, den är här! Jag tror inte att han kommer då heller.

Har nästa barnmorskebesök på tisdag BF+2. Ska be om en ordentlig hinnsvepning då. För jag kom på det att det hon gjorde vid förra besöket var ju bara att irritera tappen från utsidan eftersom jag inte nått BF än. Men på en riktig hinnsvepning så försöker hon ju lossa fostersäcken från den inre livmodermunnen, man brukar även öppna sig nån extra cm då och förhoppningsvis ska det sätta igång förlossningen, men det fungerar ju på långt ifrån alla, men absolut värt ett försök!
Kommentarer
Meya

Hade varit så jävla kul att visa en bild på mina freaky bröst på bloggen, men nu har det faktiskt gått ned. Så nu ser de ut som två urdruckna hängtuttar istället.. freaky det med iof ;) Hoppas din förlossning drar igång snart...!!

2010-03-27 @ 17:53:13
URL: http://oupswemadeababy.blogg.se/
mikaela

nej no baby today :( yet. fast det gör inget för jag gillar ändå inte datumet :p men du det var en jäkla bra insikt måste jag säga! tack för att du delade med dig. man borde ju egentligen ställa in sig på att gå 2 veckor över. desto mer som en överraskning blir det ju när bebisen väl tittar ut! blir ju spännande imorgon eftersom det är BF för dig. 4% föds ju faktiskt på beräknat datum :) kanske är din en av dom!

2010-03-27 @ 21:30:53
URL: http://pickadoll.org
anouk

Aw tack så mkt:D

2010-03-27 @ 22:32:41
URL: http://anouk.blogg.se/
Frida

Hej jo känner en del, haft lite förvärkar och massa massa ont. Usch jag vågar inte göra en sån där hinnesvepning... Blev erbjuden det min förra grav och blev avskräckt. Hoppas allt går bra för er! Kram

2010-03-28 @ 07:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: