2010-03-10 ? 17:17:24

Baka baka liten kaka

Är mycket piggare idag, iallfall på mycket bättre humör.
Har inte sovit mer än 4 timmar och jag fortfarande lika jä*la ont, men humöret är bättre, och är humöret bättre så
blir allt automatiskt mycket bättre.

Har nyss bakat lite. Det blev morotsmuffins, chokladmuffins och scones. Sen kom jag på den briljanta idén att göra glasyr att ha ovanpå muffinsen, och fy tusan vad gott det blev!!
Scones är väl inte riktigt min grej, men tänkte att eftersom sambon är engelsk så kan han väl få en scone med marmelad till sitt te när han kommer hem :)

När jag bakat färdigt blev det en svängom med dammsugaren, trots att jag gjorde det igår. Katterna
drar runt en massa skit. Jag älskar när man kan gå barfota på ett golv utan att få en massa kattsand under fötterna!

Fastighetsskötaren kom förbi och kika på torktumlaren idag (äntligen!) och vi får en ny, den här var helt bortom räddning. Den nya kommer på onsdag, thank god! Kan inte leva utan min torktumlare!
Mamma tittade också förbi en snabbis innan, hon jobbade i området och hade lite tid över så hon kikade in.
Ringde henne nyss och bjöd in henne på muffinsfika imorgon när hon har rast :)

Sen igår fick jag papperna från NTI (distansskolan) jag har kommit in på båda kurserna. MEN dem har satt båda kurserna så att jag ska göra dom paralellt och ena kursen är på 50% och den andra på 25%. Men när jag ansökt så skrev vi in att jag inte vill göra kurserna samtidigt utan vill göra dem efter varandra och ska läsa båda på 50%.
Skicka ett mejl till NTI som sa att jag måste ta kontakt med Lärcentrum här i Helsingborg för att ordna upp det.
Suck, varför kan det bara vara utan problem när jag ska göra något?
Så nu måste jag åka ner där någon dag för att fixa till detoch hoppas att jag inte behöver söka om på nytt, för det tog 3½ vecka för att få svar första gången för dom hade glömt att skicka det till antagningen!

Aja, Oliver kommer snart hem, Idag blir det laxwok, yummie!



Nej nu blir det en morotsmuffin :)

Kommentarer
J U L I E

Åhh så gott allt ser ut och vara :-) Duktigt av dig!

2010-03-10 @ 17:24:20
URL: http://juulieee.blogg.se/
Emma

Men fyyyy vad gott det ser ut!!

2010-03-10 @ 20:07:24
URL: http://nutiopa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: