2010-02-19 ? 20:32:43

Middag


Mmm mums, maten blev så god, och snabbt går det också!
Vad tycks?




Till oss 2 använde jag:

2 laxfiléer
1 zuccini
1 liten påse pinjenötter
2 msk pesto
2-3dl pasta

Rostade först pinjenötterna, sen stekte jag upp zuccini i en panna och laxen i en annan.
Pastan kokade under tiden. Sen när pastan är Al dente så hällde jag av vattnet och blandade ihop allt.
Det ska egentligen vara en massa riven parmesan över också, men det får jag ju inte äta nu när jag är
gravid, men det gick bra ändå!

Kommentarer
J U L I E

Såg mumsigt ut :)

Angående den där skagensåsen som vi pratat om och som jag glömt att ge dig "receptet" på så är det enkelt. Det är Arlas skagenpanna tror jag den heter. Det är en blandning i locket och sedan en "mjölkig" sås i underdelen som man blandar ihop och häller över det man vill tillaga. Vi gör ju det med fisk så när fisken fått en fin färg samt blivit klar på insidan så häller vi över detta och låter det puttra i ca 3 minuter. Därefter så har vi färska räkor (går också bra med kräftstjärtar) till som vi också lägger i som får ligga och dra sig i puttret. Mumsigt värre!

Hoppas det var till någon hjälp :)

2010-02-19 @ 21:17:16
URL: http://juulieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: