2010-04-08 ? 14:56:13

Ansträngande



Det är inte alls roligt att ha Olivers familj här. Vi hann med 2 dagar ensamma innan hans mamma, syster+hennes son på 9 månader kom hit. Dom ska stanna tills på söndag förmiddag och kom i måndags. Det är otroligt påfrestande. Jag vill bara vara ensam med mina killar.
Jag vill dessutom ha ordning hela tiden, men dom är så röriga och lämnar sina saker överallt, plockar inte undan efter sig etc. Jag får spel. Dom vill hålla Jamie (jag förstår självklart det), men jag vill bara ha honom för mig själv. Jag har inte ens hunnit lära känna honom, ska jag då behöva dela med mig?
Finns inte så mycket att göra åt det. Jag sitter mycket på vårt rum, säger att jag är trött och behöver ligga ner.
Känner inte alls för att vara social och trevlig och ta hand om gäster.



Jamie är så underbar. Han är nöjd för det mesta, äter en massa gör han också. Han trivs bäst vid tutten, precis som alla andra killar haha. Det ska bli skönt när dom åker hem på söndag förmiddag, då ska vi bara mysa massor och försöka komma in i nån sorts rutin.
Oliver är helt underbar med honom också, det är så fantastiskt att se. Han bytar massa blöjor och bär omkring på honom och sjunger för honom när han är ledsen. Blir så varm i hjärtat av att se dom tillsammans!



Jamie hos pappa




Jamie med sin farmor och kusin Daniel




Jamie i sin säng



Viktuppdatering: Är nu nere på 81kg, -15kg på 1 vecka (wow!!)


Kommentarer
Carro

Vilken söt lillkille =)



Du måste vara hård och säga ifrån om du inte känner dig bekväm med något. Jag förstår att du tycker att det är jobbigt. Jag hade ALDRIG pallat.. Folk som har velat komma och hälsa på har jag sagt nej till ifall jag inte orkar eller så. Det är superviktigt att man säger ifrån och att du får en chans att lära känna ditt eget barn. Lider med dig. Men gå ifrån med Jamie om du känner att det blir för mycket. Var rak och ärlig och säg att du vill ha chansen att lära känna honom själv och gå ut på promenader bara ni och självklart pappan till barnet också :)

2010-04-08 @ 16:11:52
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
mikaela

usch vad jobbigt det låter. förstår dom inte att ni behöver tid till att lära känna varandra, mysa och ta det lugnt? ni är ju en helt ny liten familj. du får göra det bästa av situationen och se fram emot söndagen, lugnet efter stormen. heja dig!

2010-04-08 @ 18:24:15
URL: http://pickadoll.org
lena

jag förstår, men ändå inte. du är inte trevlig

2010-04-08 @ 18:54:29
Klara

Jag lider med dig angående din killes släktingar. Om jag vore dig skulle jag säga ifrån. Man behöver inte vara elak bara förklara att si och så är läget. Ser att kusinen är ung; dagisung? För i så fall är det en stor risk för din son i och med RS-virus. Stå på dig, för det du känner är rätt för dig och bör respekteras. Släktingarna dör inte av att vänta i två veckor på att få vara med knytet.

kram

2010-04-08 @ 19:14:42
URL: http://mammaklara.blogg.se/
lena

stackars kille son inte kan känna att hans släktingar är välkomna.

2010-04-08 @ 19:55:09
Malin

Usch gumman.... Låter inte alls roligt... Har du pratat med Oliver om det? Ni kanske kan ge dem lite tips på¨grejer de kan hitta på själva, så ni tre kan få vara ensamma lite?

Och LENA... Vad är det för kommentarer?? Det är deras första barn och släktingarna flyttar praktiskt taget in hos dem när de bara haft Jamie hos sig i TVÅ dagar! Det är väl självklart att hon känner så här!

2010-04-08 @ 21:16:49
J U L I E

Usch för svärföräldrar ibland alltså! Hoppas de åker snart....



Åhhh Jamie e ju bara så underbart sööööt :D Jag hade med velat snusa med honom ifall jag var där så NEEEEJ du får honom inte för dig själv *fniss*



oj -15 kg redan... Avundas dig.. här händer verkligen nada :(

2010-04-10 @ 10:18:25
URL: http://juulieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: