2010-03-21 ? 13:05:53

Nu ska vi sova



Dåliga nyheter, blev hemskickade igen.

Jag hade inte tillräckligt starka värkar, hade inte öppnat mig mer sen i torsdags heller.
Så är inte på världens bästa humör nu.
Vi har iaf fått mat i magen och värkarna har lagt av, så nu ska vi SOVA!
Har inte gått och lagt oss än sen igår så vi är riktigt trötta!

Det enda som är ljuset i tunneln är att jag inte hade olidligt ont, om man tänker på att mina värkar inte var starka nog. Hade jag haft superduperont och knappt klarat av det hade jag mått ännu värre just nu, men jag tyckte jag klarade dem här värkarna väldigt bra enbart med hjälp av avslappning, har inte ens använt riskuddarna än.
Så dset håller iaf mitt hopp uppe, att även om det gjorde ganska ont så var det helt överkomligt.

Men BM på förlossningen var jättego, hon sa att jag får gärna ringa dit 4 ggr om dagen om jag vill och att hon vet att väntan nu är jobbig osv. Men att jag även skulle försöka ställa in mig på att gå längre så att jag inte blir besviken.
Ska iaf mejla min vanliga barnmorska på måndag om det inte satt igång då, då får hon göra en ny svepning. Kan ju inte gå med såna här värkar varje dag/natt!
Så jobbigt att behöva säga till alla man nu sagt till när man åkte in till förlossningen att man får åka hem igen.
Man gick nästan ut ifrån förlossningen med svansen mellan benen.....

Ni får hjälpa mig att hålla era tummar att det kommer igång ordentligt snart.
Det enda vi väntar på är starkare värkar, för tappen var väldigt väldigt mjuk.

Kommentarer
Rosita

Åh men gu så jobbigt gumman :-(

Fasen va värdelöst att få ont och bli så hoppfull utan att det blir något! Trist!!

Men jag tror att det sätter igång på riktigt när som nu. Du är snart mamma ser du och då är det värt all denna väntan!

Kram

2010-03-21 @ 16:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: