2010-03-19 ? 22:14:41

Ingen bebis än :/

Fortfarande ingen bebis!

Värkarna började kl 3 inatt igen. Klockan 4 tänkte jag att jag går in och tar en varm dusch och ser om dom lägger av (då är det falsk alarm). Tog en 20 min vaaarm dusch, värkarna la inte av. Somnade vid halv 6 igen, fortfarande med värkar. Vaknade klockan halv 9, då hade jag värkar fortfarande (har inte haft det efter jag sovit innan).
Men tänkte att om det är på G så måste jag har mer sömn, så jag somnade om vid 9-tiden.
Klockan 10 vaknade jag av att jag var dyngsur! Var helt nerdränkt i svett, och fönstret var öppet! Det riktigt rann droppar över hela kroppen och lakanet var vått, så undrar inte om kroppen har arbetat rätt hårt under tiden jag sov.
Sen dess har jag bara haft några få sammandragningar.

När Oliver kom hem från jobb bestämde vi oss för att promenera hem till mina föräldrar, vill ju få igång det nu! Det tog en 40-50 minuter men hade bara några få sammandragningar under tiden. Dom bjöd på middag och nu har vi nyss kommit hem.

Jag tänkte sätta igång och städa lägenheten här, är superpigg och vill verkligen få igång detta ordentligt nu.
Hur länge kan man gå i latensfasen egentligen?!
Sen tänkte jag få Oliver att prova på färdknäppen, sist så kom ju slemproppen 2 dagar efter :)
Eftersom jag har börjat öppna mig så kan det hjälpa, så det borde ju också provas haha

Kommer uppdatera mer inatt när jag inte kan sova, hoppas verkligen att det sätter igång ordentligt.
Snälla håll alla era tummar för oss nu :)

Kommentarer
Sandra

Gick precis in här för att se om det hänt något, det är bara att kämpa vidare Sandra! Latensfasen kan nog vara ganska länge tyvärr. för den här tjejen tog det två veckor: http://dianasblogg.blogg.se/2010/march/forlossningsberattelse-del-1.html#comment



Men misströsta inte, han kommer ju väldigt snart nu - är inte alls avis ;)

2010-03-19 @ 22:22:19
URL: http://gonatcha.blogspot.com/
Sandra

Ja men att det tar 2 veckor är nog rätt ovanligt, du får tänka så. Och med tanke på värkarna du hade i natt är det säkert som du säger att du fortsatt att öppna dig. Jag känner på mig att du har din pojke hos er innan onsdag, den 22 kanske?

2010-03-19 @ 23:23:33
URL: http://gonatcha.blogspot.com/
Tova

Ohh så spännande!!

Haha, jag som bara vääntade på att latensfasen skulle börja dagarna innan BF, men i själva verket så hann jag ju knappt uppleva den... sjukt hur olika det kan vara!! :O

Men det låter ju definitivt som att du kommer få möta din bebis snart :D

Kramar

2010-03-19 @ 23:35:24
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: