2010-07-26 ? 23:01:58

Aj hart GBG <3


Har haft en underbar helg i Göteborg. Resan upp med Jamie gick hur bra som helst, han sov den första 1½ timmen. När jag gick av tåget så ser jag vackra Julie halvjogga mot oss, sen får jag den största kramen på länge. Det kändes som om vi hade känt varandra hur länge som helst och inte alls som om vi träffades för första gången.
Det första vi gjorde var att gå till en asiatisk restaurang där dom hade sushibuffé, haha hade tjatat till Julie om sushi!
Men jag är inte så värst bra på bufféer då jag inte äter så mycket. Jag åt en 8 bitar tror jag och drack 2 glas med dricka, medans Julie och Marcus (hennes man) säkert åt 20 bitar var haha. Som Marcus sa: man måste ju äta upp vad man betalade! Så sant så!
Efter det gick vi och sa hejdå till Marcus som skulle iväg och jobba, sen så gick vi och handla födelsedagspresent till Julie's vänninas dotter som fyllde 2.
Vi hann också in en runda på systemet och köpte 2 flaskor alkoholfritt vin, så är det när man ammar :P
På kvällen satt vi bara och slappade och pratade om allt mellan himmel och jord.

Lördagen bjöd på kalas och sen var vi iväg på Maxi ich handlade ingredienser till kvällens middag. Jag lagade min kycklinggryta med butternutsquash och kokosnötsris.
Även på söndagen var det kalas, denna gången hos Marcys syster, hennes söta son Adam fyllde 1. Fick träffa Julie's svärisar också, ett trevligt gäng :)

Man kan ju gott säga att helgen inte har varit särskilt nyttig, en massa kakor och tårta. Sen idag när jag vaknade så lagade Julie våfflor med sylt och grädde till frukost, vilken lyx! Jag sa till henne att det var tur att vi inte bodde tillsammans, då hade vi varit så feta!

Efter våfflor fixade vi till oss och jag packade ner alla mina saker, hade en hel del med mig haha, hälften behövde jag inte ens! Sen stckvi iväg till Nordstan och mötte Marcus som hade kommit tillbaka efter sin jobbhelg. Vi stack till H&M och shoppade lite. Jag hittade ett par jeans och en grå cardigan till Jamie, skitfina! Jag själv fick en ny mascara, sminkborttagning och dagcream.
Sen stack vi upp till amningsrummet och jag gav Jamie mat, sen fick vi nästan springa för att hinna med tåget.
Vi sa hejdå med massa kramar och sen gick jag på tåget.
Jamie sov i kanske 25 minuter under hela resan så blev lite kinkig de sista 10 minuterna, men innan dess var han superglad hela vägen och det tar ju ändå 2½ timme.
Oliver mötteupp oss på perrongen och jag fick en bamsekram, saknat honom SÅ mycket. Jamie had nog saknat honom ännu mer. Jag hade honom i babybjörnen och så fort han såg Oliver så började han sprattla med både armar och ben och tjöt högt av skratt, så underbart att se!
Han har dock fått "prata" med Oliver i telefonen under helgen och varenda gång han hört Olivers röst så har han lett och skrattat och pratat tillbaka.

Det är faktiskt skönt att vara hemma måste jag säga. Att få sova i sin egen säng! Men jag har haft en underbar helg och det har Jamie också! Trots att det har varit väldigt mycket intryck för honom och han har varit ledsen flera gånger. Där är ju mycket mer folk i GBG än här och det är väldigt tröttsamt för honom. Men nu de senaste dagarna fick León tom en massa leende ifrån honom och han var inte lika svårflörtad av Nellie heller!
Jag måste säga att León och Nellie är två av de sötaste barnen jag någonsin sett! Men det är inte konstigt med såna föräldrar, särskilt vacka Julie! Supermamman! Hon är så stark ska ni veta!

Jag hoppas kunna hälsa på snart igen, men nu måste jag ta igen mig. För Jamie har vaknat TIDIGT varje morgon och kan inte direkt be Julie gå upp med honom så att jag kan fortsätta sova som jag gör här hemma haha. Det fick mig att uppskatta det Oliver gör. Även det "lilla" att ta honom ett par timmar på morgonen gör en OTROLIG skillnad för mitt humör och hur pigg jag är.

Men allt som allt en fantastisk helg, kommer sakna dom massor! Tur att vi pratar varje dag, kommer ha Julie-abstinens!



Amningen går väl sådär, har märkt att han börkat bli kinkigare vid bröstet, antagligen för att mjölken inte kommer lika lätt som flaskan. Men jag ger inte upp, ska kämpa! Det hjälper inte heller att mina syntocinon droppar nästan varit helt slut under hela helgen, så jag har inte fått riktiga sprut. Så ska hämta ut nya imorgon och hoppas det är därför. För jag vill kunna behålla den lilla amningen jag har. Nu gör jag så att jag ammar när brösten är riktigt fulla kanske 4 gånger per dag, och sen jag ersättning resten. På natten ammar jag enbart fortfarande. Jag tror att detta sättet är det ultimata att hålla igång mjölkproduktionen ordentligt!
Skulle varit på BVC idag kl 15 men hade glömt bort det innan jag åkte så fick ringa om omboka idag, fick inte tid förrän den 9/8 (!!) Så nu får jag vänta 2 veckor till....
Haha men ni ska se min lilla älskling, han är en riktigt knubbis nu, han går upp i vikt som TUSAN, det syns ordentligt! Nu är han mätt hela tiden och jag oroar mig inte alls för vikten och om han är nöjd, det känns fantastiskt! :D Är bara så spänd för att se hur mycket han gått upp!

Jag får lägga upp bilder ifrån helgen imorgon, orkar inte nu. Jag glömde bort kameran för det mesta så blev inte jättemånga bilder, men har de mentala! :D


Kommentarer
J U L I E

GBG and all the invånare -speciellt the K's- heart you and Jamie too <3 <3 <3



Tack för den underbara helgen, trist bara att det blev lite mycket med León. När vi ses nästa gång får det bli vi och de små kidzen...

Nellie föll tillbaka till gamla mönster på kvällen, allt gnäll och missnöjdhet kom tillbaka, så typikt! Jag antar att Jamie också blev sig själv? :p



PUSSAR I MASSOR

2010-07-27 @ 07:33:52
URL: http://juulieee.blogg.se/
Sophie

Va härligt att du känner att han går upp! Jag ammar ungefär som dig och jag tycker de funkar bra. Men jag önskar så att jag hade kunnat hel-ammat från första stund.



Lycka till med träningen! :)

2010-07-27 @ 23:29:31
URL: http://ljuvt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: