2010-07-07 ? 19:07:50

Ledsen liten kille


Usch vilken natt och morgon. Jag la Jamie vid 19-tiden och han sov till kvart i 8. Sen dess har han somnat, vaknat, ätit, somnat, vaknat, ätit och ätit. Han sov kanske 10 min här, 40 min där. Jag har hela tiden trott att det var värmen eller ett utvecklingssprång för han har hållt på så här i snart en vecka. Han sover knappt på dagarna heller (om jag inte ät ute då sover han) och han har haft usel aptit.
Han hade inte bajsat på 5 dagar dock, men har inte verkat som om han hade ont. Men idag så skrek och skrek han. Så la han naken på sängen på en handduk och gav honom magmassage. Efter bara en liten stund så bajsade han! Hallelujah! Efter det så lyckades jag få honom att äta sen sov han i nästan 3 timmar i sträck! Han har säkert haft onti magen och inte heller kunnat sova stackaren!

Sen dess har jag haft världens gladaste bebis igen! Vi har lekt och han har käkat och sovit, hur bra som helst!
Jag är inte van vid att Jamie har sånt humör som han har haft eller att han sover så dåligt, så det har verkligen slitit på mig! Denna veckan har jag varit som en zombie, är så otroligt trött och på riktigt dåligt humör!
Men nu hoppas jag att det vänder och att allt som har varit med Jamie går att förklaras vid magontet, jag hoppas verkligen. För får jag inte sova fler nätter vet jag inte vad jag gör.

Fick tillbaka utvecklingsrespons på senaste skrivupggiften i svenskan och betyget på slutprovet, VG på båda två! Är helt otroligt, jag fattar inte att jag har gjort det! Så trött som jag har varit med en liten kille och samtidigt hålla på att plugga! Jag kommer inte göra om det kan jag säga, men så skönt att ha det avklarat och att det faktiskt har gått riktigt bra, VG kan jag knappast klaga på.

Nu började Religion A i måndags också, men den kursen är lugnare och bara på 50 poäng. Efter det tänker jag inte plugga mer, no way!
Hade dock tänkt började jobba 1 dag i veckan i september eller något. Mest för att kunna spara föräldraledighetsdagarna lite längre. Kan säkert vara skönt att komma ut och träffa lite vuxna också. Sen tror jag det är nyttigt för Jamie och Oliver att ha lite "alone-time", det har dom inte alls nu! Förutom om jag ligger och sover och dom är ute i vardagsrummet, men det är inte riktigt samma sak.

Idag är det dessutom 16 dagar tills jag och Jamie packar våra väskor för att spendera helgen i Göterborg hos Jule med familj, ska bli superskoj, hoppas det blir bra väder! :D

Nu har Jamie nyss ätit och jag har lagt honom i sin säng för att sova, duktig kille! :D
Kommentarer
Alexandra -mamma till Leia

Naw. Har han oxå haft ont i magen?

Leian mår bättre nu. Men har fortfarande lite ont i magen då o då :( Det är riktigt jobbigt att se. Skönt om dig! Kram

2010-07-07 @ 20:49:50
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: