2010-07-19 ? 00:07:02

Krångel


Denna dagen har varit den enda på hela veckan då Oliver varit hemma hela dagen.
Inte för att vi hunnit umgås så mycket. Han tog Jamie hela morgonen igen och sen stack jag iväg och storhandlade medans han stannade hemma och städa.
Var utom babyland en sväng också och fick tag i ett par ImseVimse badbyxor till Jamie

Jag måste få skryta lite på  hur bra jag är på att handla också. Jag fick ihop 3 veckors middagar för 1500kr, inte illa va!? Då är det ingen skitmat, utan samma mat som vi alltid äter. Men det blir mycket billigare om man planerar och skriver en lista och sen följer den istället för att impulshandla.

Imorgon kommer tjejerna och hälsar på, vi skulle egentligen ut och fika, men jag vill inte fara iväg så med Jamie när han krånglar som han gör. Jag kommer inte att kunna slappna av. Jag hoppas verkligen det har bättrat sig innan vi ska till Göteborg!

Amningen går fortfarande ganska dåligt. Jamie blir inte nöjd. Han vill äta varje timme, men då är där ju knappt någon mat eftersom mjölken inte hinner återbildas. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra. Nu har det ju gått en vecka så tillväxtfasen borde vara över. Jag försökte ge han ersättning idag (sempers). Den har han ätit bra innan, men nu vägrar han den och bara grimaserar. Jag ska ringa till BVC imorgon och så om jag kan komma inom en snabbis och väga honom, för nu börjar jag bli orolig. Jag är rädd för om jag börjar ge honom ersättning också (tex NAN om han nu äter det istället) så kommer han att sluta ta brösten. Bara tanken på att sluta amma helt får mina ögon att tåras, jag är verkligen inte redo för det! Vad ska jag göra?......
Nej får definitivt se om BVC kan ta emot mig imorgon så att jag kan få prata av mig. Känns inte som om någon förstår en, inte ens Oliver. Det går inte att förklara för någon som inte varit med om det hur det får en att känna. De tycker mest man är nojjig eller hysterisk, men för mig är det en stor sak!

Nu ska jag skriva klart religionen och sen sova. Orkar inte sitta och fundera mer.
Sov gott underbara ni!


Påminner och frågestunden, har inte varit så många frågor med tanke på hur många som läser bloggen.
Så kom igen nu, var inte blyga :)
Kommentarer
J U L I E

jobbigt att det är så krångligt med amningen gumman men du kan ju verkligen inte göra mer än vad du redan gör. Idag fick Marcus nellie att ta 90 ml ersättning (första gången någonsin hon tar så mkt). Jag köper alltid hem NAN1 tetrapack för det har min BVC syrra sagt är bättre det man ska blanda till själv. Kanske kan köpa ett sånt tetra o prova med Jamie?



Igår när jag var borta så åt hon 40 ml utpumpad bröstmjölk och nät hon vaknade så gav han henne 10 ml till... bara där är bevis att min tjej inte äter mkt..



Det är som du skriver, mjölken hinner aldrig återbildas så jag fattar inte hur hon kan bli mätt... Jag ger henne bröstet så fort hon bara visar tecken på intresse! Ond cirkel detta.. Hoppas det går bra imorgon på BVC, jag kommer få utskällning av M ifall jag går dit pga min noja :(



Män förstår inte kvinnornas oro angående mat så skit i Ollie.. prata med mig istället :) Marcus är nämligen likadan och tycker att jag nojar mig för allt!!

2010-07-19 @ 00:39:48
URL: http://juulieee.blogg.se/
Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Vilken gullig blogg :D

2010-07-19 @ 01:31:35
URL: http://nattstad.se/cecilies
Sandra

Nej det där med amning förstår nog bara de som varit med om det själv. Klart du ska gå och väga honom om du känner dig orolig, har han gått upp som han ska så är det ju jätteskönt att få det bekräftat. Har han inte gått upp så är det ju bra att du får prata med bvc-sköterskan om hur ni ska göra. Vi ger Selma Semper lemolac (sådan som är bättre för matsmältningen) eftersom hon fick ont i magen av vanlig. När vi ska börja med steg 2 snart så blir det nog att vi testar NAN istället eftersom jag hört många som får ont i magen av Sempers.

2010-07-19 @ 08:36:35
URL: http://sandrasj.blogg.se/
Magdalena

Elin är också inne i en tillväxtperiod (eller något) nu. Hon vill äta precis hela tiden. Mina stackars bröst orkar inte med. Försöker ge henne ersättning men liksom storasyster (och Jamie nu också tydligen) så bara hon grimaserar. Ibland får hon i sig 10-20 ml men inte utan krångel. Men till skillnad från Jamie så har Elin gått upp bra i vikt så jag är inte orolig för det. Mest frustrerad över att hon aldrig blir nöjd.



Tycker liksom de ovan att du naturligtvis ska till BVC och väga och prata så att du förhoppningsvis blir lite lugn.

2010-07-19 @ 11:22:09
URL: http://makane.blogg.se/
Carro

Jag vet exakt hur det är, Det är som om ingen förstår en, och de här med att jag har skrivit på min blogg - ingen annan än jag och David ska mata Neo, så är det bara å det kommer jag vara hård med. Jag vill att det ska vara så eftersom jag var egentligen inte alls redo för att sluta amma, men jag var tvungen :( förstår dig.. och ja vet egentligen inte om jag kan ge dig något råd eftersom alla barn är olika.. Neo slutade ju som sagt med bröst när han blev instruerad flaska.. :(

2010-07-20 @ 21:00:59
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Cornelia

Kan du inte skriva ut ert veckoschema i matväg? Det skulle jag uppskatta som är så otroligt dålig på att komma på vad man ska ha till middag var dag :)

2010-07-21 @ 10:26:03
URL: http://corneliahbg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: