2010-02-13 ? 01:33:44

Kärlek


Vilken dag! Känner mig så duktig, det är bra när Sandra kan sparka mig i röven ibland.

Jag bad henne att hjälpa mig få tummarna ur och ta mig ner till skolan för att ansöka till distansutbildningarna jag ska börja på (Svenska B & Religion A). Så idag blev det av.
Hade väl sovit 4-5timmar när klockan ringde, så det blev ytterliggare en timmes snoozande :P
Sen var det bara att gå upp och duscha och sen sticka iväg. Först stack vi till banken, hade lite frågor om min e-legitimation som inte fungerar. VIll gärna ha igång det snart så att jag kan anmäla mina dagar till försäkringskassan via deras hemsida, så slipper man en massa papper och mög.

Efter det gick vi och fikade, åt en jättegod rostad cream cheese bagel, mums! Sen promenerade vi bort till skolan och jag ansökte till kurserna, får besked inom 2 veckor om jag är antagen. Men det skulle inte vara några problem sa hon eftersom jag är i en prioritetsgrupp och att det är en distanskurs. Eftersom det är distans så har kurserna heller inte något sommaruppehåll så CSN får man genom sommaren också, bra nyheter!

När vi var klara där så gick vi bort till jobb och hälsade på. Gav Malin sina pengar för bebissakerna jag ska köpa av henne. Ska köpa en bröstpump, babysitter, hoppgunga och en tricot-slen bärsjal för 500kr, super!

Sen så gick vi hem till min mamma, skulle visa deras nya lägenhet. Sandra lämnade oss och jag och mamma åkte till Maxi och fick handlat lite. Man får passa på när man är med någon som har bil så man slipper asa allt på bussen, det går inte så bra när man är höggravid!

Kom hem och packade upp allt, satte igång med mat direkt. Oliver hade bestämt att jag skulle göra hemmalagade hamburgare, hans favorit!

Jag lyckades somna i en timme efter maten, välbehövt, men det betyder väl också att jag inte lär somna innan kl 3 inatt heller. Tur att jag köpte en ny sudoku bok när vi var ute, det enda jag sysselsätter mig med mitt i natten.

Lyckades även leta upp kurslitteraturen till båda kurserna. Ena på tradera där budet ligger på 100kr just nu (frakt 48kr) = 148kr, nypriset för den boken var 370kr.
Hittade den andra boken på blocket, men tjejen bodde ganska långt norrut, så jag mejlade henne och frågade henne om hon har lust att skicka den om jag betalar i förväg till henne. Även där blir totalen 150kr när nypriset låg på strax över 300kr, inte illa pinkat!
Hoppas nu båda landar i mina händer bara :)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Har haft riktigt mycket förvärkar idag, dom börjar bli starkare också.

När jag är ute och går så får jag hugg i tappen också, känns som om någon sticker en kniv rätt i den, men vet inte vad det betyder. Kanske kan hoppas att det är så att tappen har börjat bli lite påverkad av förvärkarna, här hoppas vi på bebis innan BF (beräknad födsel)!
Jag har inte värkar ofta eller regelbundet, dem kommer lite då och då, men märker ju definitivt skillnad på dom och sammandragningarna man hade för några veckor sen. Dom kändes ju inte alls, då blev bara magen hård i en halv minut sen släppte det. Nu blir magen hård och så får jag en krampkänsla blandat med mensvärk, så blir smärtan starkare och starkare för att sedan avta, varar i en minut kanske. Det är ju absolut inte så att jag tror att födslen är jättenära eller att det inte kommer bli värre än så här, för det lär det absolut bli! Dom göra inte superont, men är inte sköna direkt, men helt klart så man bara kan andas igenom. Jag hoppas dom kommer att komma lite oftare så att jag kan träna avslappning på dom, det lär helt klart vara bra under förlossningen!


Vill bara säga också att trots att jag gnäller mycket just nu, så älskar jag att vara gravid! Det finns inget bättre än att ligga och titta på hur killen rör sig i magen. Jag kan ligga i timmar och kolla på det, tröttnar aldrig. Eller känna hur han har hicka flera gånger om dagen.
Eller när vi ligger och leker lite, jag rör eller puttar lite på hans ben/fot så drar han undan den och sen far han runt lite och sätter sen tillbaka benet/foten på samma ställe igen, så gör vi så några gånger.
Det är väldigt hårt att vara gravid bara, mycket tuffare än vad jag trodde att det skulle vara. Så det är därför jag gnäller om hur ont jag har eller hur lite jag sover eller hur allt bara är piss ibland.
Men jag skulle inte byta bort det mot något annat. Jag är så lycklig!
Vi ska få en son! En liten rödhårig (? haha) son!
Jag ska bli mamma och Oliver ska bli pappa och det är den enda som betyder något!





+     =    








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: