2010-02-04 ? 12:19:58

Galenskap


Vet inte alls vad jag ska göra idag.
Städade och tvättade det sista igår. Oliver ska hämta strykjärnet idag som han la undan i en annan affär igår, så kan inte sysselsätta mig med det förrän imorgon.
Det enda jag har på agendan är att traska bort och hämta ut vår nya digitalkamera, men det tar typ 20 min, sen då?

Det kanske bara blir en dag raklång i sängen. Är väldigt trött, vaknade nyss.
Har haft massa mensvärk inatt och ilningar i tappen (sorry ni känsliga).

Ja 280 dagar varar en graviditet, av dom har jag 52 kvar. Jag förstår knappt att tiden gått så snabbt!
Jag tycker inte ens att min mage har blivit stor än, så stor som alla andra höggravidas är. Men den kanske kommer att växa i superfart nu i slutet.
På onsdag har vi nästan BM besök, ser fram emot att hon ska kolla mitt blodtryck som var lite högre än det brukar vara sist (inte för högt). Hade även lite protein i urinet, men inte det heller över normalt. Men det kan ju leda till havandeskapsförgiftning och det vill vi verkligen undvika.
Fast jag har inte haft mer huvudvärk och inte synförändringar, så det är säkert okej.

Åh, jag har varit sugen på en semla (läs:10st) sen Malin och Sandra bakade ihop det, vilket nog var 1,5-2 veckor sen. Kanske ska köpa hem lite grejjor och göra det, hade varit supergott.
Fast det är bara om dom har det i affären här borta (det är inte den bästa) för jag orkar inte fara iväg någon annanstans.

Jag kan ju faktiskt sätta mig och läsa klart min bok "att möta förlossningssmärtan" av Gudrun Abascal, gillar verkligen hennes böcker, har läst hennes "Att föda" också.
Men det känns som om jag måste sysselsätta mig hela tiden, för annars så kommer bara saknaden efter bebis.
Jag är så otålig i vanliga fall, men nu gäller det vårt barn, vår son.
Drömde om att jag lågg och mös med honom och ammade honom inatt, sen vaknar man och så är han inte här :(

Jag vet inte hur jag ska få veckorna gå snabbt utan att jag river ner väggarna. Hjälp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: