2010-08-16 ? 15:06:53

Work it out


Så då har jag varit superduktig och fixat träningen för idag.
Oliver var ledig idag så lät mig få sovmorgon, gick nog inte upp förrän halv 11, det var riktigt skönt!!

Jag lät bli att äta frukost, för då är insulinnivåerna i kroppen så låga att när man tränar direkt så tar det av fettreserverna istället, och det är ju dom vi vill bli av med!!

12.25 gick vi ut

* Powerwalkade snabbt, pulsen låg runt 100
* Sprang ca 1km pulsen var uppe i 125
* Powerwalkade igen pulsen låg runt 110
* De sista 500m hem gick jag i normal takt för att varva ner.

Var hemma kl 13.30

* Gjorde 3* plankan så länge jag orkade. Vilket INTE är länge, men det är iaf en början

set1: 27 sek
set2: 29 sek
set3: 38 sek

Man får ju börja nånstans, jag antar att efter 1-2 veckor så kommer jag orka längre.
Efter det gjorde jag rygglyft också, 30 rakt upp och sen 20 på varje sida.


Sen tyckte jag att jag förtjänade en sval dusch och sen frukost/lunch.

Jag köpte Schulstads bröd. Det är ett grovt fullkornsbröd bakat på hela rågkärnor och surdeg av råg.
2 skivor innehåller:

190 kcal
Protein: 5 g
Kolhydrater: 37g
Fett: 2g
Kostfiber: 8g
Natrium: 0.5g

Så det är inte så himla onyttigt.

På dem blev det 4 skivor skinka, 3 msk keso, grillkrydda och en hel avokado.
Vid sidan om hade jag en näve rädisor och drack 0.5L vatten till.

Så här såg det ut


Jag tänkte köra den här träningsrutinen de dagar jag inte tränar step på gymmet. Så kanske 3 dagar i veckan, sen step 2 dagar i veckan, helgerna är fria :)

Vad tycks?
Kommentarer
Sofie

Vad duktig du är :)

Ser himla goda ut de där smörgåsarna me.



Sv: Han har börjat vakna några gånger på natten och då är det nappen som gäller men nu de två senaste dagrna då han vaknat efter två timmar.. då skriker han hysteriskt och det är verkligen bara amning som hjälper.. :/

2010-08-16 @ 16:43:33
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Mamma till Nim ♥

Vad duktig du är som kommit igång med träningen :)



Jag pluggar heltid till hälsocoach på högskolan i Skövde. Distans med ett fåtal träffar. Och så jobbar jag som Herbalifedistributör och jobbar ca 5-10 timmar i veckan, beroende på studierna/Nim/Stoffe etc.. Och så är jag mammaledig tisdagar, onsdagar och torsdagar. Stoffe är hemma fredag-måndag.



Sålänge man äter rätt och rör sig så är man pigg.. går upp tidigt och lägger mig hyffs sent. Är produktiv på förmiddagar med plugg (när Nim sover eller om s är hemma) leker med Nim.. och pysslar här hemma eller är vi iväg på ngt skoj. Kvällarna är S med Nim om han jobbat på dagen. Så då passar jag på att jobba några timmar/plugga. Sen efter 21 så är jag slapp.. tv eller dator typ. Gäller bara att ha lite diciplin också :P Går ju inte alltid som jag vill.. men hittills har det gått bra ;)

2010-08-16 @ 18:45:49
URL: http://attblifler.blogg.se/
Mamma till Nim ♥

Och så ska jag ev jobba extra på mitt gamla jobb (banken) i höst.. ;P gillar att ha många bollar i luften om man säger så,hehe.

2010-08-16 @ 18:46:41
URL: http://attblifler.blogg.se/
Mamma till Nim ♥

Nja jag vet inte om jag tycker det är galet. Eller kanske.. men gillar som sagt att ha många bollar i luften.



Plugget vill jag fortsätta för jag inte vill göra uppehåll utan bli klar. Och eftersom jag pluggar distans så behöver jag inte ta några mammadagar utan kan ta ut minimal mammapeng så kan vara hemma längre. Jag pluggar ju när S är med Nim. Eftersom Nim bara sover ca 1-1½ timme på hela dagarna. Eller när Nim somnat för kvällen. Detsamma med jobbet. Så jag är med Nim nästan all hans vakna tid. Förutom vissa kvällar då han får ha pappakvällar, vilket jag tror både Nim och hans pappa behöver. Och även jag.



Om jag ska jobba extra på mitt gamla jobb är bara för att jag behöver komma ut också. För mig är det viktigt att vara Veronica också & inte bara mamma. Jag tror detta är viktigt för alla i det långa loppet :)



Sen får man inte glömma att Stoffe faktiskt har turen att kunna vara hemma måndag och fredagar från sitt mån-fre jobb. Så jag får lite extra tid då. Jag är mycket inne på att barnet behöver båda föräldrarna. Så det är bra för hela familjen (iaf vår) att vi umgås lika mycket med varandra och delar på sysslorna hemma. Samtidigt som båda behöver sin egentid.



Men sen tajmade allt väldigt bra, med att jag ändå är hemma..och att jag har lätt för att lära mig. Behöver inte kämpa mig igenom studierna utan det går.. men man ska aldrig säga aldrig. Har ju faktiskt bara läst två kurser med Nim.. Nu blir det ett helt år, så man får se hur det går då. Skulle det inte gå så får jag lägga studierna på is helt enkelt. Min son är prio ett - of course :) Tro inget annat :)



Enda jag inte hinner är att träna så mycket som jag skulle vilja.. Men det får vara som det är :O hihi.

2010-08-16 @ 20:42:34
URL: http://attblifler.blogg.se/
Emma

Låter bra det där, vad duktig du är! Mackorna ser supergoda ut.. Tänkte just på att jag skulle köpa avokado idag :)

Jag försöker göra 20 situps raka och 20 situps snea varje dag men det går inte så bra.. behöver diciplin!

Kram

2010-08-16 @ 21:19:13
URL: http://nutiopa.blogg.se/
Mamma till Nim ♥

Nej nej, jag tog absolut inte illa upp :)



Ville bara göra klart att Nim inte kommer i skymundan, bara för att jag har tusen andra saker i luften samtidigt :)

Han är nr 1.



När jag menar egentid menar jag tid utan barnet. Men det måste vara jättejobbigt för dig när han jobbar 7 dagar i veckan. Då har du ju Jamie jämt.. Men varför jobbar din kille så mkt?? Man måste vara ledig också :) säg det till han!! hehe



Stoffes måndag och fredagar är guld värda för mig :) och i okt kommer han ev vara hemma tre dagar, vi får se lite hur det tar sig här under hösten :)

2010-08-16 @ 21:51:03
URL: http://attblifler.blogg.se/
terese

duktig du är som är nyttig :D mackorna såg supergoda ut!

2010-08-16 @ 22:54:50
URL: http://sthlmsmammanterese.blogg.se/
J U L I E

bra kämpat gumman o god frulle du hade jämfört med min ;)

2010-08-17 @ 08:44:03
URL: http://juulieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: